Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
Rynek Owoców i warzyw

Komentarze i analizy

Data zamieszczenie: 2017-08-14
Przed polskimi eksporterami jabłek stoi wiele wyzwań w Chinach

Zdaniem Rong Nie, dyrektora w firmie Chongqing Jinguoyuan Trading, która importuje jabłka z Polski, osiągają one pozytywne rezultaty, ale nie można jeszcze mówić o sukcesie. - Przed polskimi jabłkami stoją wyzwania wynikające ze specyfiki chińskiego rynku, odmiennego od rynku europejskiego także pod względem upodobań względem smaku i wyglądu jabłek - powiedział.

W czerwcu 2016 r. Polska uzyskała dopuszczenie na import jabłek do Chin. Zgodnie z danymi GUS od pierwszej dostawy polskich jabłek w listopadzie 2016 do maja 2017 do Chin trafiło łącznie 1057 ton o łącznej wartości 798 tys. euro.

Firma Jinguoyuan z siedzibą w Chongqingu - importer i dystrybutor owoców w Chinach - w listopadzie 2016 podpisała kontrakt z polską firmą Appolonia na import jabłek z Polski.

Chongqing Jinguoyuan Trading to firma z 35-letnią tradycją, specjalizująca się importem owoców. Importują owoce ze wszystkich głównych rynków na świecie, na przykład longan z Tajlandii (mają 30% udział w rynku w Chinach), wiśnie z Chile i pitaję z Wietnamu. Jednocześnie zajmują się dystrybucją kiwi z Nowej Zelandii.

Zgodnie ze słowami pana Rong Nie, Jinguoyuan dokonała wstępnego rozeznania rynku i popytu na jabłka z Polski. Przytaczając słowa pana Rong: „osiągamy pozytywne rezultaty, ale nie możemy jeszcze mówić o sukcesie”. Przed polskimi jabłkami stoją wyzwania wynikające ze specyfiki chińskiego rynku, odmiennego od rynku europejskiego także pod względem upodobań względem smaku i wyglądu jabłek. Pan Rong wytłumaczył, że jabłka z Polski mają zazwyczaj kwaśny smak, podczas gdy chińscy konsumenci preferują jabłka, które są słodsze. Ponadto, nasze jabłka mają ładny, naturalny kolor i połysk, lecz w trakcie długiego transportu, trwającego od 30 do 40 dni, tracą one swój atrakcyjny wygląd. Chińczycy przywiązują dużą wagę do wyglądu produktu, więc jabłka, które są obite lub mają mniejsze lub większe skazy, rzadko lądują w sklepowych koszykach.

Wymienione przez pana Ronga problemy można rozwiązać przez wspólny wysiłek obu stron – chińskiej i polskiej. Z jednej strony, importerzy powinni poświęcić więcej czasu i środków na promocję polskich jabłek, ich zalet, takich jak naturalne sposoby upraw czy wysoką jakość, aby z czasem więcej osób zaczęło akceptować jabłka, które są kwaśniejsze. Z drugiej strony, jeśli polscy producenci chcą zwiększyć eksport i zdobyć ogromny, miliardowy rynek chiński, muszą spełnić podstawowe oczekiwania chińskich konsumentów wobec jabłek.
Dobrym rozwiązaniem byłoby wybranie gatunku jabłek, które byłyby mniej kwaśne i bardziej słodkie. W kwestii wyglądu produktu, należy dążyć do skrócenia czasu transportu. Można to osiągnąć za pomocą połączenia kolejowego z Europy do Chongqing, który dostarcza produkty do Chin o połowę szybciej, niż transport morski. Udoskonalić można także sam proces sortowania, aby na eksport do Chin trafiały jabłka o nieskazitelnym wyglądzie, który zadowoli chińskich klientów. Kluczową kwestią jest też to, że nie wszystkie chińskie jabłka są słodkie i dobrze się prezentują. Jabłka z północno-zachodnich Chin są słodsze od tych z południowego wschodu, lecz te z obszarów południowo-wschodnich są bardziej czerwone, a przez to bardziej atrakcyjne dla chińskiego konsumenta. Mając na uwadze powyższe zróżnicowanie gatunków jabłek na rynku chińskim, pan Rong uważa, że polskie jabłka mają w Chinach duże szanse na powodzenie.

Dostarczenie importowanych jabłek w ręce chińskich klientów to długi i skomplikowany proces, co wpływa na ich świeżość. Po długim transporcie z Europy jabłka są sprzedawane hurtowo dystrybutorom na poziomie prowincjonalnym, następnie dystrybutorzy dostarczają owoce do hurtowni lokalnych. Ostatecznie, owoc trafia do sklepów i supermarketów.

Na przestrzeni kilku ostatnich lat bardzo prężnie rozwijają się chińskie sklepy internetowe, dzięki którym można zmniejszyć ilość pośredników, co pomaga zachować świeżość jabłek. Jak poinformował nas pan Rong, największe chińskie sklepy internetowe zajmujące się sprzedażą owoców, takie jak YiGuo.com czy FruitDay.com, sprzedają importowane przez Jinguoyuan polskie jabłka.

Źródło: WPHI Pekin


Źródło:
...
 
-Polacy jedzą coraz więcej owoców, mimo wzrostu cen
-Polacy najczęściej kupują warzywa w dyskontach
-Rynek owoców: W pierwszej połowie 2017 r. miały miejsce wysokie wahania cen surowców
-Światło jest kluczowe dla uprawy roślin
-Żywność ekologiczna najszybciej rosnącym segmentem w przemyśle spożywczym
-Produkcja piwa w pierwszym półroczu 2017 r. niższa niż rok temu
-Nestle zakupiło sto uli dla stałych dostawców jabłek
-Pełny efekt niższych zbiorów owoców zobaczymy na przełomie III i IV kwartału
-Dietetyk: Borówki powinny być w diecie każdego Polaka
-Tegoroczne zbiory owoców najniższe od 2010 roku
-Fleksitarianizm - jeden z popularniejszych trendów żywieniowych
-Bronisze: Kalafiory tańsze nawet o 50 proc. niż w 2016 r.
-Rynek jabłek trzy lata po wprowadzeniu embarga Rosji - podsumowanie
-Polskie jabłka trafiają na coraz odleglejsze rynki eksportowe
-Wraca moda na kiszonki
-Kotaniec: Patriotyzm konsumencki w Polsce jest bardzo silny
-Trudny sezon dla przetwórców owoców
-Grzyby przyszłością segmentu napojów dla sportowców?
-"Program dla szkół" - zastąpi "Owoce i warzywa w szkole" oraz "Mleko w szkole"
-Za nami sezon truskawkowy. To nie był zły czas dla plantatorów
-Pierwsze efekty cenowe przymrozków już za nami
-Sezon borówkowy może być krótki. To efekt wiosennych przymrozków
-Bronisze: Zwyżki cen kalafiorów i młodej kapusty są chwilowe
-Truskawki w hurcie drożeją, maliny - tanieją

 
- Komentarze i analizy

 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.