Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Komentarze i analizy - Rynek mięsa
www.netb.pl
2019-07-26
Ekspert: Branża mięsna nie powinna pokładać nadziei w millenialsach

- Pokolenie 'baby boomers', które obecnie tworzą emeryci, rolnicy i renciści, spożywa obecnie najwięcej mięsa w Polsce. Branża musi więc szukać nowych konsumentów. Niestety, millenialsi, w których pokłada się duże nadzieje, nie są zainteresowani mięsem - mówił dr inż. Ryszard Kowalski, adiunkt w Zakładzie Technologii Produktów Mięsnych Instytutu Technologii Mięsa Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu podczas Kongesu MEATing 2019.

Ryszard Kowalski wskazał, że dzisiejszy konsument wyznaje zasadę: smak bez żadnych kompromisów.

- To, że w produkcie nie ma substancji wzmacniających smak, nie znaczy, że ten smak ma być płytki. Oczekujemy feerii smaków i efektów sensorycznych towarzyszących konsumpcji, ale bez sztucznego składu - mówi.

W ocenie eksperta do gry powracają także mali i średni gracze, którzy dzięki swojej innowacyjności i szybkiemu odpowiadaniu na potrzeby rynku, znajdą miejsce obok branżowych gigantów.

- Nadchodzi także czas kooperatyw. Coraz więcej osób chce nabyć mięso, jaja, owoce i warzywa od znanych sobie wytwórców. Produkcja żywności we własnym zakresie nie zawsze jest możliwa. W Holandii można wirtualnie "zaadoptować" świnię, mieć wgląd w jej hodowlę i karmienie, a następnie zlecić jej ubój i otrzymać przesyłkę z mięsem - mówi.

Kowalski zauważył, że grupa konsumentów, którzy spożywają w Polsce najwięcej mięsa odchodzi w zapomnienie.

- Jest to pokolenie tzw. 'baby boomers', które obecnie tworzą emeryci, rolnicy i renciści. Są to osoby, które nie mają zasobnego portfela, ale poprzez pewne nawyki żywieniowe włączają mięso do swojej diety. Branża musi więc szukać nowych konsumentów. Niestety, millenialsi, w których pokłada się duże nadzieje, nie są zainteresowani mięsem. Interesują się w większym stopniu alternatywnymi dietami i składnikami, wobec czego branża mięsna nie potrafi znaleźć z nimi wspólnego języka - mówił.

W ocenie specjalisty branża pewne nadzieje może pokładać w tzw. 'feelgoodersach' - niezwiązaną z rokiem urodzenia grupą ludzi, która przykłada dużą wartość do jakości życia i chętnie korzysta z mediów społecznościowych i technologii cyfrowej.

- Inną ciekawą grupą są tzw. "henrykowie". To osoby młode, ale dość bogate, aktywnie poszukujące nowych wrażeń, także w konsumpcji żywności. Osoby te mają perspektywę wzbogacenia się i chcą osiągnąć sukces finansowy. Warto jednak pamiętać, że często poszukują one "protez" związku, ojcostwa czy macierzyństwa, np. poprzez posiadanie psa czy kota. To też może być nasz potencjalny konsument! To wśród tych grup branża powinna szukać potencjalnych nabywców na produkty mięsne - podsumował.

Źródło: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl

 
 
 
NetBrokers
-Norwescy przedsiębiorcy na czele rankingu najbardziej zrównoważonych producentów białka na świecie
-Belgian Pork Group: Nie stosujemy dumpingu cenowego wobec Polski
-Polscy konsumenci nasycili się już mięsem drobiowym
-Rosja: Pogłębiają się kłopoty sektora drobiarskiego
-Polska w ogonie produkcji jaj ekologicznych
-W sklepach za tanio. Producenci mięsa zapowiadają walkę z sieciami handlowymi
-Prezes SRW RP: Walczymy ze zjawiskiem dumpingu w sieciach handlowych
-Rosną hurtowe ceny jaj. Polska branża skorzysta na problemach Belgów?
-Ukraina chce zablokować import polskiego MOM-u
-Drób: Niedozwolony biocyd na fermach w Holandii i Niemczech
-Ekspert: Branża mięsna nie powinna pokładać nadziei w millenialsach
-Producenci jaj nie chcą pokrywać kosztów zaniedbań sieci handlowych
-Mięso na wtorek: Burzliwe półrocze dla branży
-Warmińsko-mazurskie: ASF przybiera na sile


 
Archiwum
- Wrzesień 2019
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.