Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2019-07-09
Ekspert: Dokąd zmierzają małe sklepy?

Przez mniejsze i całkiem małe sklepowe powierzchnie przelewa się fala fundamentalnych procesów: dobrych dla kondycji poszczególnych placówek i groźnych dla nich – mówi serwisowi portalspozywczy.pl dr Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

– Z jednej strony obserwujemy imponujące wzrosty systemów sprzedaży na powierzchniach „poniżej” dyskontu. Raporty, konferencje, komunikaty wskazują na czas sukcesu dla marketów proximity, sklepów convenience, ba! – dla sprzedaży bliskiej konceptem niemal kioskom. Z drugiej niestety czytamy w GUS o niemal 27 tys. „zamknięć” firm w sektorze handlu, co odnotowano w rejestrze REGONu. Paradoksalnie obie te konstatacje są prawdziwe i trudno im zaprzeczyć – mówi serwisowi portalspozywczy.pl dr Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Co zatem dzieje się w rynku mniejszych sklepów – poza obszarem działania nadal królujących wolumenami, przychodami i promocjami dyskontów?

– Odpowiedź wbrew pozorom nie jest skomplikowana. Otóż dokonujący się w całym sektorze proces koncentracji i konsolidacji firm handlowych skutkuje oczywistym faktem: sklepy działające w systemach sieciowych – czy to o charakterze integracyjnym, jak różnego typu franczyzy, czy też w układzie jednolitym własnościowo, znalazły swoje miejsce w rynku dzięki trendowi na bliskość i wygodę zakupu. Okazało się, że w te formaty warto inwestować nie tylko celem powiększenia skali działania. Ta, jak wiadomo, jest warunkiem wstępnym sukcesu w bardzo konkurencyjnym, przesyconym sklepami i firmami handlowymi rynku – tłumaczy ekspert.

Dodaje, że, nie powinno też dziwić sięganie po ofertę nowych technologii i innowacyjnych zastosowań. – To daje szanse na lepszą przyszłość małego sklepu, ale musi to dziać się tam, gdzie jest potencjał – finansowy, ludzki, dystrybucyjny, komunikacyjny. Zatem małe sklepy mają w Polsce dobrą przyszłość, pod warunkiem właściwego zorganizowania się – prognozuje.

Jego zdaniem czasy samodzielnych sklepików dobiegają końca. – Poza niszami nie znajdą dla siebie wiele miejsca. Znalazły się w konkurencyjnych kleszczach – z jednej strony naciskają pobudzone do obrony swej pozycji dyskonty, z drugiej zaś niedawni „pobratymcy”, zamykający się w wielkich systemach sieciowych – uważa Faliński.

– Ich integratorów będzie stać na skorzystanie z technologicznych form wspomagania – zróżnicowanego, bo innego w wielkich miastach i w tzw. terenie. Brzmiące jeszcze futurystycznie określenia „sprzedaż w systemie omni- i multichannel” zrosną się z wielokrotnie opisywanym trendem lokalności i oszczędnej wygody zakupów – dodaje.
Zauważa, że nowa technika i nowe myślenie sieciowe przedłuży ten swojski trend ku nowoczesności. – Już obserwujemy udane projekty dla małych sklepów, organizowanych w formacie convenience. Mamy w Polsce kilkadziesiąt tysięcy sklepów poniżej 400 mkw., a wewnątrz tej kategorii jest miejsce dla wielu formatów i konceptów biznesowych, które coraz bardziej wspierane są nowoczesną technologią – mówi.

– Jedne już w są w systemach integrujących je, inne poszukują optymalnego partnera, bo widzą rynek. Kończy się też koniunktura, co nie będzie premiować samotników, a zapowiedzi zaostrzenia kursu wobec wielkich graczy zwiastują ich działania obronne (powrót podatku handlowego i zachwyty nad ograniczeniem handlu niedzielnego) – tłumaczy.

Dodaje, że sytuacja ogólna w sektorze i potencjał tkwiący w mniejszych powierzchniach szybko zmaterializuje w Polsce zjawisko przenikania się sprzedaży on-line i off-line. – Widać to już na rynku amerykańskim oraz na rynkach azjatyckich i europejskich. Wykorzystamy gęstą sieć sklepów pracujących „w realu” także do pracy jako platformy obsługi sprzedaży zdalnej (głównie internetowej) – np. w koncepcie click&collect – podkreśla ekspert.

– W nich też pomieszczona zostanie technologia przyspieszająca i potaniająca proces zakupu z mniejszych sklepów wspartych potężnym zapleczem dystrybucyjnym – co też w Polsce mamy – myślę o sieciowym, nowoczesnym hurcie i logistyce – mówi.

– Wbrew stereotypom w mniejszych obiektach upowszechni się najszybciej rewolucja metod, wsparcia i kontroli sprzedaży. Sklep zintegruje się z dostawcą i finalnym odbiorcą. Konkurencja w segmencie sklepów mniejszych bardzo szybko uzyska trudny do przewidzenia kształt – zarówno w wewnątrz swojego segmentu rynku, jak i na zewnątrz, z wielką powierzchnią. Cyfrowa rzeczywistość już dziś wchodzi do mniejszych obiektów, scalonych w sieć. I wkrótce zmieni rynek – podsumowuje Andrzej Faliński.

Źródło: portalspozywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Protest farmerów w Brukseli.
-Bronisze: Ceny krajowych jabłek są nadal wysokie
-Niemiecki startup wkracza z przyprawami na polski rynek
-Drogi listopad
-Co dziesiąty Polak po świętach zmarnuje ponad 2 kg produktów
-Pracownicy z Ukrainy są coraz rzadziej postrzegani w naszym kraju jako zagrożenie
-Rośnie podaż warzyw korzeniowych. Ceny spadają
-Żywność na wagę w sklepach: Strzępki pleśni, niezadeklarowane konserwany i zawyżona należność
-W sklepie Nestle można zapłacić skanem twarzy
-Handel wydaje najwięcej na reklamę, nie oszczędzają też producenci żywności m.in. słodyczy
-Konsumenci płacą za parking pod sklepem. Czy jest to zgodne z prawem? Tak, ale...
-Francja zakaże Czarnego Piątku?
-Co trzeci Polak kupuje roślinne odpowiedniki mięsa - raport Roślinniejemy
-KRIR apeluje o całkowitą depopulację dzików


 
Archiwum
- Grudzień 2019
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.