Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2019-07-01
Polskie firmy spożywcze mają za granica przewagę w postaci kosztów i jakości

Każda branża jest specyficzna i każda firma szuka czegoś innego na danym rynku, więc jak najbardziej każda ekspansja zagraniczna się rożni. Podobny jest schemat wprowadzenia firmy na rynek. Polscy przedsiębiorcy firm spożywczych, mają pewną przewagę konkurencyjną w postaci kosztów i jakości – ocenia Katharina Arnold Rokita, współwłaściciel agencji doradczej Rokita & Szlęzak Consulting (R&S Consulting).

Są w stanie znakomicie się pozycjonować w tej układance tylko często zapominają, że ekspansja to inwestycja. Przy ekspansji firm spożywczych najbardziej istotny jest dobry partner dystrybucyjny, strategia cenowa, budżet na opakowanie i komunikację z interesariuszami. Jej zdaniem warto też podzielić firmy spożywcze na oferujące gotowe produkty, rosnący rynek suplementów, wyrobów przetworzonych jak i produkcji opakowań. Każda firma ma inną motywacje, czynniki finansowe, organizacyjne, logistyczne, ale najważniejsze są czynniki rynkowe jak dostęp do rynku zbytu kraju, regionu lub stref wolnego handlu czy też umów handlowych z innymi krajami. - Dla nas ważna jest analiza wielkości rynku, rozwój ekonomiczny, podatki i przepisy prawa pracy, kurs wymiany, strefy czasowe, bariery handlowe i wdrożenia, konkurencja, język, lokalne wymagania, stabilność polityczna, dostępność i koszty siły roboczej, dotacja, środowisko przemysłowe, infrastruktura, jakość życia oraz różnice kulturowe, o których często się zapomina – mówi Katharina Arnold Rokita.

Marcin Szlęzak zapytany, jakimi rynkami przede wszystkim zainteresowani ich klienci, powiedział, że na rynku niemieckim polski przedsiębiorca czuje się najpewniej. Jak wynika z analiz Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR), handlujemy przede wszystkim z Niemcami (24%), Wielką Brytanią (9%), Holandią i Włochami (po 6%). W ubiegłym roku wartość eksportu polskich firm do Czech i Francji wzrosła a największym odbiorcą spoza UE są Stany Zjednoczone, gdzie sprzedaliśmy więcej niż w Rosji czy na Ukrainie. - Polacy również znaleźli nowe rynki zbytu, m.in. w Chinach, Indiach czy krajach arabskich szczególnie w branży cukierniczej. Jako ciekawostka: jesteśmy drugim krajemy w Europie (za Holandią) w eksporcie mięsa, a na 9 pozycji w kategorii artykuły rolno-spożywcze znajdziemy w Polsce papierosy! Z rzeczy oczywistych 10% polskiego eksportu rolno-spożywczego stanowią owoce i warzywa oraz ich przetwory. Kolejną ciekawostką, jest fakt, że Polska zajmuje 32. pozycję w światowym eksporcie bananów- to tzw. reeksport, podobnie wygląda tez z handel z rybami, gdzie jesteśmy trzecim największym w Unii przetwórcą ryb – mówi Marcin Szlęzak.

Katharina Arnold Rokita i Marcin Szlęzak uruchomili agencję doradczą Rokita & Szlęzak Consulting (R&S Consulting). Wspólnicy postanowili połączyć posiadane kompetencje i zaoferować rynkowi kompleksowe rozwiązanie w zakresie public relations, wsparcia w ekspansji międzynarodowej polskich firm oraz dla firm zagranicznych planujących inwestycje w Polsce. Partnerzy rozpoczęli współpracę w 2018 roku i przez ponad rok rozwijali zakres działań. Na rynku istnieje potrzeba usług z zakresu Market Entry and Growth, a ich 13 letnie, międzynarodowe doświadczenie we współpracy z firmami zagranicznymi jest komplementarne. Jest to obszar wspólny do prowadzonej przez Katharinę firmy doradczej Kaliber Services w Berlinie i do prowadzonej przez Marcina firmy doradczej Find Office w Polsce. Rosnąca ilość Polskich firm poszukuje rozwoju a firmy wchodzące do Polski potrzebują wsparcia, żeby zaistnieć na rynku.

Źródło: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Protest farmerów w Brukseli.
-Bronisze: Ceny krajowych jabłek są nadal wysokie
-Niemiecki startup wkracza z przyprawami na polski rynek
-Drogi listopad
-Co dziesiąty Polak po świętach zmarnuje ponad 2 kg produktów
-Pracownicy z Ukrainy są coraz rzadziej postrzegani w naszym kraju jako zagrożenie
-Rośnie podaż warzyw korzeniowych. Ceny spadają
-Żywność na wagę w sklepach: Strzępki pleśni, niezadeklarowane konserwany i zawyżona należność
-W sklepie Nestle można zapłacić skanem twarzy
-Handel wydaje najwięcej na reklamę, nie oszczędzają też producenci żywności m.in. słodyczy
-Konsumenci płacą za parking pod sklepem. Czy jest to zgodne z prawem? Tak, ale...
-Francja zakaże Czarnego Piątku?
-Co trzeci Polak kupuje roślinne odpowiedniki mięsa - raport Roślinniejemy
-KRIR apeluje o całkowitą depopulację dzików


 
Archiwum
- Grudzień 2019
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.