Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Komentarze i analizy - Rynek mleka
www.netb.pl
2019-05-20
Certyfikat non GMO coraz bardziej popularny w różnych sektorach branży spożywczej

Certyfikat VLOG (non GMO), dotychczas znajdujący zastosowanie głównie w branży mleczarskiej, staje się coraz bardziej popularny w innych sektorach produkcji żywności. Według ekspertów Bureau Veritas Polska, wzorem zachodnich wytwórców niebawem także polscy producenci wołowiny, wieprzowiny oraz jaj i drobiu będą chętniej zabiegać o certyfikację VLOG.

Wzrost znaczenia niemieckiego certyfikatu VLOG w swoim kraju macierzystym, ale także w wielu innych krajach Europy Zachodniej wynika głównie z dwóch kwestii. Jedną z nich jest rosnąca świadomość żywieniowa tamtejszych konsumentów, a co za tym idzie coraz większa odpowiedzialność biznesu i potrzeba zapewnienia klientom produktu, jakiego oczekują, systemowo potwierdzonego, że jest wolny od GMO. Druga kwestia to korzyści ekonomiczne, jakie daje posiadanie certyfikatu VLOG w postaci zwiększonych obrotów, możliwości zdobywania nowych rynków zbytu, ale także umiejętnego „współdzielenia” kosztów. Uzyskanie certyfikatu kosztuje, natomiast jego utrzymanie staje się tańsze, gdy zostaną objęte nim poszczególne podmioty uczestniczące w całym łańcuchu produkcji żywności. I tak na przykład powstała siatka wzajemnych powiązań między firmami mleczarskimi i producentami pasz, dzięki czemu mogą one oferować komplementarne, wolne od GMO produkty, a zarazem zwiększać swoją wiarygodność i potencjał biznesowy. Wszystko z korzyścią dla klienta.

- Będąc w ubiegłym roku w Niemczech postanowiłem sprawdzić, jak w rzeczywistości, w lokalnych sklepach, wygląda udział produktów nabiałowych oznaczonych logiem „OhneGentechnik”. Przyznam, że byłem zaskoczony, ponieważ 2/3 towarów na sklepowych półkach dysponowało tym znakiem, który dla firmy chcącej posługiwać się tym standardem – pamiętajmy – wiąże się z dodatkowymi kosztami. Ale co więcej, poza nabiałem, stosownym logotypem wykazywały się także inne produkty, głównie mięso wieprzowe oraz jaja. Nie jest to jeszcze ta skala jak w przypadku produktów z działu nabiału, ale ten trend jest już wyraźnie zauważalny w Niemczech. Jestem przekonany, że niebawem Bureau Veritas Polska będzie zajmować się certyfikacją VLOG w innych obszarach produkcji żywności, głównie branży mięsnej i sektora drobiarskiego - mówi Rafał Grącki, ekspert Bureau Veritas Polska.

Niemiecki sektor producentów pasz dla branży mleczarskiej przestawił się właściwie w całości na produkcje pasz NON GMO zgodną z wytycznymi standardu VLOG. W Polsce wyraźnie zauważalne są podobne tendencje. Inne segmenty rynku rolnego obserwując korzyści, jakie tym dwóm branżom, przyniósł certyfikat VLOG, także, na razie stopniowo, zaczynają skłaniać się ku niemu. Przykładem sektora, który planuje otworzyć się na ten certyfikat są producenci mięsa. To niejako naturalna konsekwencja funkcjonowania w ramach spółdzielni mleczarskich, już dysponujących certyfikatem i planujących rozszerzyć go na produkcję mięsa. Gdy już ten proces się rozpocznie, z pewnością konsekwentnie włączą się do niego hodowcy krów ras mięsnych, trzody chlewnej oraz drobiu. W tej ostatniej grupie certyfikacja będzie dotyczyła zarówno mięsa drobiowego oraz jaj.
- VLOG to machina, która dopiero się rozkręca. Obserwując rynek niemiecki, austriacki oraz inne zachodnioeuropejskie kraje, a także zachowania tamtejszych konsumentów, nie mam wątpliwości, że od produkcji bez GMO nie ma odwrotu. Prędzej czy później, konsument przyzwyczajony do wysokiej jakości i pewności pochodzenia produktów mlecznych bez GMO, upomni się o ten certyfikat także w innych obszarach spożywczych. To tylko kwestia czasu i bardzo dobra dla środowiska i dla nas wiadomość – dodaje Rafał Grącki.

Do Bureau Veritas Polska zgłasza się coraz więcej firm zainteresowanych przeprowadzeniem stosownego audytu. Są to zarówno lokalne oddziały globalnych korporacji, jak i polscy przedsiębiorcy, zainteresowani zdobyciem kolejnych rynków zbytu, przede wszystkim niemieckiego.

Źródło: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Mleko w cenie
-Mleczna środa: Okiem serowara Vincent Vergne, francuski mistrz serowarstwa, zdobywca tytułu Meilleur Ouvrier de France w luty
-Wzrost cen płaconych za mleko w UE
-Wzrost cen płaconych za mleko w UE
-Chiny nie chcą już mleka bez laktozy
-Wzrost cen płaconych za mleko w UE
-Chiny nie chcą już mleka bez laktozy
-Mleczna środa: Mleczne sprawy na Forum Rynku Spożywczego i Handlu
-Zjazd Delegatów Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich
-Mleczna środa: Przyszłość imprez targowych
-Rosja importowała więcej produktów mleczarskich niż podawały oficjalne źródła
-EDA: Walki na rynku lotniczym uderzają w europejskie sery i inne produkty mleczne
-Polska produkcja mleka za duża w stosunku do potrzeb polskiego rynku
-EDA: Mleczarstwo straci na cłach USA


 
Archiwum
- Grudzień 2019
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.