Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Komentarze i analizy - Rynek owoców i warzyw
www.netb.pl
2019-04-18
Polska na czele produkcji, jednak w ogonie konsumpcji owoców

Polska jest potentatem produkcji owoców, jednak jemy aż o 40 proc. mniej owoców niż konsumenci w Europie. Producenci skupiają się na produkowaniu, zapominając o konsumentach. Konsumenci najzdrowszych owoców gotowi są szukać wśród jagód goji czy akai, jak gdyby ignorując fakt, że na świecie to my jesteśmy postrzegani jako kraj znakomitej jakości superowoców. Czas to zmienić. Ma w tym pomóc promocja polskich owoców jagodowych.

Kampanię „Czas na polskie superowoce!” zrealizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Wśród partnerów KZGPOiW są Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów MiniKiwi. Do akcji włączyło się także Krajowe Zrzeszenie Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA oraz Stowarzyszenie Plantatorów Jagody Kamczackiej. Partnerem merytorycznym jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.

- To bezprecedensowa współpraca, która może być wzorem do naśladowania. Dzięki producentom i organizacjom łączącym siły, dzięki skuteczniej budować nawyk codziennego spożywania owoców jagodowych. Robią to przed sezonem, który trwa w naszym kraju od maja do października. Bardzo dobrze, że plantatorzy współpracują przez spotkać się z konsumentami i mającymi do czynienia z superowoców- powiedział minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski po spotkaniu partnerów projektu.

Jemy aż o 40% mniej owoców niż średnia europejska. Konsumpcja owoców świeżych od lat spada we wszystkich grupach wiekowych i typach gospodarstw domowych. Według aktualnych danych GUS, przeciętne roczne spożycie owoców i ich przetworów wynosi 44 kg na osobę. Unijni rekordziści konsumują 200 kg, ponad 4 razy więcej niż po Polacy. Europejczycy, co ciekawe, częściej sięgają po owoce niż warzywa. A to wszystko przy wszechobecnej modzie na zdrowie. Większość z nas uważa, że zachowanie dobrego zdrowia jest obok szczęśliwej rodziny najważniejszą wartością w codziennym życiu (60%). W dbałości o zdrowie blisko połowa wskazuje pierwszoplanową rolę zdrowego odżywiania i zwiększenie w diecie ilości warzyw i owoców.

- Naszym wspólnym zadaniem jest przekuć deklaracje w czyn – zamienić ochotę na to by zdrowo żyć w racjonalne decyzje zakupowe. Marzeniem nas wszystkich jest większa świadomość korzyści z codziennego spożywania owoców o tak wyjątkowych walorach - mówił Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Plantatorzy skupiają się na produkowaniu, zapominając o konsumentach

Orientacja produkcyjna dominuje, choć coraz częściej rozumiemy, że jest przyczyną kłopotów sektora owocowego. Społeczeństwo pragnie żyć i odżywiać się zdrowo, a producenci powinni pokazać, że ich owoce są częścią zdrowego stylu życia. Charakteryzują się bardzo wysoką zawartością związków korzystnie wpływających na organizm, nasze samopoczucie i urodę. Producenci owoców jagodowych łączą siły, by prezentować korzyści i kreować nawyk codziennej konsumpcji.
- To jak medycyna, która skupia się na chorobie, a nie na procesie zdrowienia. Zarządzający zdrowiem łączą oba te podejścia. My też, zarządzając produkcją musimy kreować popyt. Trzeba promować zdrowy styl życia, prosty fakt, że właściwa dieta może zapewnić zdrowie. Od kilku lat tak promujemy borówkę, jako owoc do zadań specjalnych, owoc przyszłość, XXI wieku. Wiemy, jak to robić. Wiemy, że podobny potencjał drzemie we wszystkich owocach jagodowych. Dlatego łączymy siły - powiedziała Dominika Kozarzewska - Członek Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki.

Konsolidujemy się jako producenci owoców jagodowych, by wykorzystać doświadczenia z udanej promocji borówki. Łączenie się producentów jest bardzo potrzebne. Pozwala odpowiadać na potrzeby rynku – dodała Kozarzewska.

To kolejny z paradoksów, obok którego nie można przechodzić już obojętnie. Na świecie to my jesteśmy postrzegani jako miejsce produkcji znakomitej jakości superowoców. Jesteśmy pierwszym na świecie producentem czarnej porzeczki i aronii. Trzecim na świecie producentem malin i agrestu. Drugim w Europie truskawek i borówki, którą eksportujemy do ponad 30 krajów na 4 kontynentach. A i tak mamy duży „owocowy” deficyt handlowy. W warzywach jest nadwyżka, ale w owocach ujemne saldo za rok 2018 wynosi 732 mln euro, czyli import owoców egzotycznych przewyższa nasz eksport aż o 3,138 mld zł. Czas to zmienić. To jest nasze wielkie wspólne zadanie Bardzo trudne, ale wspólne - powtarzali uczestniczący w spotkaniu liderzy grup producentów i branżowych organizacji.

- Kampania promocyjna „Czas na polskie superowoce!" to jedyny tego rodzaju projekt w Europie oraz jeden z nielicznych na świecie, w którym organizacje branżowe oraz zrzeszeni w nich producenci przystępują wspólnie do promocji różnych gatunków owoców jagodowych. Platforma współpracy i zrozumienia wyzwań stojących przed naszą branżą w najbliższych latach. Czas pokazać konsumentom, jak różnorodne i zarazem wartościowe owoce są produkowane w naszym kraju. Czas na polskie superowoce!– powiedział Piotr Baryła, Prezes Krajowego Stowarzyszenia Plantatorów Czarnych Porzeczek.

Kampania to wspólny projekt organizacji branżowych i grup producentów owoców jagodowych. Projekt promuje współpracę i zaangażowanie plantatorów w kreowanie popytu. Celem jest promocja borówek, truskawek, malin, czarnej porzeczki, aronii, mini-kiwi, jagody kamczackiej – owoców wyjątkowo bogatych w składniki szczególnie korzystne dla naszego zdrowia i urody.

Źródło: www.portalspozywczy.pl/ pr

 
 
 
Rzeczpospolita
-Inspekcja handlowa kontroluje sklepy. Warzywa i owoce są źle oznaczane
-Nowe przepisy odnośnie zdrowia roślin – czy zmieni się coś dla rolników?
-Morze możliwości
-Bracia Sadownicy na FRSiH: Są kategorie produktowe, które jeszcze nie wyszły z ery NO NAME
-Rynek szeroko otwarty
-KSG Agro: udane żniwa i wzrost eksportu zbóż w kampanii żniwnej 2019 r.
-Mazowsze: Ceny jabłek przemysłowych coraz niższe
-Bronisze: Mimo dużej podaży utrzymują się wysokie ceny jabłek
-Ekspert: ziemniaki polecane w diecie osób dbających o formę
-Mazowsze: analiza cen jabłek przemysłowych
-Ruszają dyniowe żniwa
-Za nami V Międzynarodowy Festiwal Wina
-Eko-biznes
-Dyniowe żniwa


 
Archiwum
- Grudzień 2019
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.