Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Komentarze i analizy - Rynek owoców i warzyw
www.netb.pl
2019-03-11
IMAS Agri: Polacy coraz więcej wiedzą o żywności ekologicznej

Z najnowszego raportu agencji badawczej IMAS International „Żywność ekologiczna w Polsce 2018” wynika, że większość Polaków ma wykształcone wyobrażenie na temat BIO żywności, a 44% prawidłowo rozpoznaje zielony listek będący unijnym logo żywności ekologicznej.

Polacy mają wysoki poziom świadomości i wiedzy na temat ekożywności - większość konsumentów ma spontaniczne skojarzenia z takimi produktami, z których połowa odpowiada unijnej definicji BIO żywności. Najczęściej, ekożywność kojarzona jest spontanicznie z uprawami bez sztucznych nawozów oraz z odpowiednim chowem zwierząt (łącznie 30%), brakiem sztucznych dodatków, takich jak konserwanty, aromaty, barwniki, antybiotyki (24%).

Z raportu wynika także, że cztery piąte dorosłych Polaków poszukuje informacji na temat BIO żywności, a głównym źródłem jest Internet (65%) oraz opinie znajomych lub rodziny (32%).

W jaki sposób najłatwiej rozpoznać żywność ekologiczną?

- Certyfikowana ekologiczna żywność opatrzona jest odpowiednim symbolem. Z naszego badania wynika, że blisko połowa Polaków prawidłowo rozpoznaje zielony listek będący unijnym logo żywności ekologicznej. Firmom posługującym się tym symbolem pozwala na szybką i łatwą identyfikację produktu ekologicznego. Biorąc pod uwagę mnogość obecnych na rynku oznaczeń, określeń czy certyfikatów związanych z żywnością tradycyjną, regionalną, naturalną, można uznać ten wynik za satysfakcjonujący - mówi Katarzyna Łozińska-Wróbel, badacz prowadzący projekt Ekożywości w IMAS.

W badaniu został przedstawiony również podział rynku na segmenty. Najlepiej zorientowani w temacie konsumenci należący do segmentu Ekoentuzjastów mówią tak „Żywność ekologiczna to taka, przy której nie stosuje się nawozów sztucznych, oprysków oraz pestycydów. Ma ona lepszy wpływ na zdrowie, ma też naturalny smak. Chętnie wybieram taką żywność, nawet jeśli z wyglądu jest mniej fektowna (mniejsze owoce, warzywa) i droższa”.

Źródło: www.portalspozywczy.pl/ pr

 
 
 
Rzeczpospolita
-Bronisze: Drogie warzywa gruntowe. Pierwsze nowalijki już na rynku
-Bronisze: Ceny jabłek są wciąż niskie
-Pora na pola, internetowy targ naturalnego jedzenia z dostawą do domu, szuka inwestora
-Wartość sprzedaży detalicznej wód butelkowanych w Polsce może przekroczyć 6 mld zł do 2020 r.
-Projekt ustawy dot. VAT zdjęty z porządku obrad. Nektary i napoje obronione?
-IMAS Agri: Polacy coraz więcej wiedzą o żywności ekologicznej
-Maliszewski: Polsko-polska konkurencja jest destrukcyjna
-Ardanowski: Sadownicy nie zostaną bez pomocy
-Zyskowność uprawy borówki wisi na włosku
-Zamiast pieczarek wysyłamy do Rosji podłoże do uprawy i fachowców
-Ceny warzyw biją rekordy. Pietruszka droższa od ananasa!
-Producenci warzyw i owoców tracą na niedzielach bez handlu?
-Francuzi odwracają się od żywności ekologicznej
-Związek Sadowników RP interweniuje ws. dziwnie wysokich opłat za wodę


 
Archiwum
- Marzec 2019
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.