Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Komentarze i analizy - Rynek mięsa
www.netb.pl
2019-03-08
Ekspert: Komunikacja na temat bezpieczeństwa polskiej wołowiny powinna trafić przede wszystkim do odbiorców hurtowych

- W mojej ocenie skuteczna komunikacja na temat planowanych i wdrożonych u nas rozwiązań dla bezpieczeństwa produkcji mięsa wołowego powinna przede wszystkim trafić do odbiorców hurtowych za granicą. Oni mają największy wpływ na skalę zamówień i wyniki polskiego eksportu. Natomiast promowanie polskiej wołowiny można przeprowadzić dopiero po skutecznym wdrożeniu akcji informacyjnej o podjętych w wyniku zaistnienia kryzysu działaniach zaradczych, mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa produktów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Czech, dyrektor zarządzający Sfera Group Sp. z.o.o.

W ocenie Andrzeja Czecha mamy do czynienia z kryzysem wizerunkowym o istotnym znaczeniu dla eksportu polskiego mięsa wołowego.

- Wskazują na to liczne echa kryzysu, które pojawiły się w mediach europejskich, oficjalne zapytania ze strony różnych krajów, wstrzymanie części zamówień mięsa za granicą czy też rozpoczęcie kontroli przez reprezentantów Komisji Europejskiej. W każdym tego typu kryzysie kluczowy jest czas reakcji na zdarzenia będące jego źródłem. Urzędy powołane do kontroli obszaru produkcji mięsa oraz organy ścigania zadziałały szybko i zdecydowanie, aby zminimalizować ryzyko dla konsumentów. W kontekście komunikacji podjętej z rynkiem, przedstawiciele administracji rządowej wypowiadali się szeroko w mediach nagłaśniając kroki podjęte w celu ścigania sprawców przestępstwa oraz minimalizowania skutków sytuacji dla konsumentów w kraju i za granicą - dodał.

W ocenie eksperta na tym etapie rozwoju sytuacji trudno określić, czy podjęte działania wystarczą do opanowania sytuacji w dłuższej perspektywie.

- Wiele wskazuje na to, że nasi południowi sąsiedzi wykorzystali incydent do promocji własnej produkcji mięsnej oraz stawiania barier dla polskich eksporterów – m.in. poprzez obowiązkowe kontrole transportów na granicy. Nadzieją dla polskich producentów mięsa wołowego jest paradoksalnie upływ czasu. Jeżeli wyniki kontroli KE będą korzystne dla Polski odbiorcy hurtowi za granicą powinni nadal być zainteresowani importem mięsa z Polski, z uwagi na jego niższą, niż na rynkach europejskich cenę - dodaje.

Czy kryzys wizerunkowy wokół polskiej wołowiny wpłynie na postawy zakupowe przeciętnych konsumentów? Andrzej Czech wskazuje, że reakcja konsumentów na informacje związane z bezpieczeństwem żywności może być gwałtowna, choć bywa krótkotrwała.

- Szerokiemu i szybkiemu rozgłosowi kryzysów w branży spożywczej sprzyja różnorodność i powszechność kanałów komunikacji w internecie. W przypadku produktów masowych konsumenci często dzielą się z bliskimi negatywnymi informacjami w celu ostrzeżenia ich przed zagrożeniem. Upływ czasu i zalew codziennych informacji w internecie uodpornia ich jednak na pojawiające się kolejne kryzysy wizerunkowe. Wiele marek, w wyniku przemyślanych działań komunikacyjnych, może wykorzystać je nawet do wzmocnienia lojalności swoich klientów. Może się tak stać dzięki zaplanowaniu otwartej i transparentnej komunikacji na temat przyczyn sytuacji kryzysowej, a przede wszystkim komunikowaniu otoczenia o planowanych i podejmowanych działań antykryzysowych - dodaje.
Dyrektor zarządzający Sfera Group wskazuje, że poprzez działania informacyjne i transparentność w komunikacji można zminimalizować skutki i skrócić czas negatywnej reakcji konsumentów.

- Taką inicjatywę w obecnym kryzysie podjął Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego, który planuje przeprowadzenie akcji promującej polską wołowinę, również za granicą. W mojej ocenie skuteczna komunikacja na temat planowanych i wdrożonych u nas rozwiązań dla bezpieczeństwa produkcji mięsa wołowego powinna przede wszystkim trafić do odbiorców hurtowych za granicą. Oni mają największy wpływ na skalę zamówień i wyniki polskiego eksportu. Natomiast promowanie polskiej wołowiny można przeprowadzić dopiero po skutecznym wdrożeniu akcji informacyjnej o podjętych w wyniku zaistnienia kryzysu działaniach zaradczych, mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa produktów - mówi.

Andrzej Czech nie ma wątpliwości, że organy kontrolujące proces produkcji żywności w Polsce mają ciężki orzech do zgryzienia.

- Zaplanowanie nowych narzędzi zapobiegawczych wymaga konsultacji ministerstwa z innymi urzędami i organizacjami branżowymi. Na wypracowanie nowych rozwiązań potrzeba czasu i zmian w prawie. Przede wszystkim jednak, w obecnym kryzysie kluczowe jest transparentne komunikowanie opinii publicznej oraz interesariuszy sytuacji kryzysowej na temat pozytywnych efektów wdrożonych już działań. Konsument musi mieć pewność, że administracja ma kontrolę nad systemem produkcji mięsa wołowego w Polsce, która gwarantuje bezpieczeństwo produktu na półce. Niepewność konsumentów mogłaby się manifestować się w sklepie i skutkować spadkiem jego konsumpcji również na rynku lokalnym. Odbiorca zagraniczny także musi mieć pewność, że produkt dopuszczany do obrotu jest w 100% bezpieczny - dodaje.

Ekspert zauważa, że w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, nie tylko w branży spożywczej, obowiązuje zasada koncentracji początkowych działań na zminimalizowaniu ryzyka wystąpienia podobnej sytuacji w przyszłości.

- Wkażdym kryzysie należy sformułować wnioski do zmian w procesie będącym źródłem kryzysu. Być może zaistniały kryzys przyczyni się do wypracowania przez branżę dodatkowych dobrych praktyk, który uzupełnią obecną legislację i nadzór. I nie chodzi tu o chwytliwy slogan, ale szereg dalszych systemowych rozwiązań dla zapewnienia bezpieczeństwa produkcji żywności - podsumowuje Czech.

Źródło: AT, portalspozywczy.pl

 
 
 
NetBrokers
-Szwajcaria chce zakazać rozdrabniania żywych piskląt
-Jak zwiększyć bezpieczeństwo transportu zwierząt i zapobiec surowym karom?
-"Polskie Mięso": Kryzys wokół polskiej wołowiny można przekuć w sukces
-MSC: Prawie 1/3 ryb i owoców morza jest błędnie oznakowanych
-Rynek drobiu: Ukraiński MHP zwiększa przychody i zapowiada kolejne przejęcia
-Prawnik: Czesi najczęściej kwestionują jakość polskiej żywności
-Mocny start eksportu mięsa w 2019 r.
-ASF w Polsce: 100 nowych przypadków w tydzień
-Credit Agricole: Kolejne miesiące przyniosą wzrost cen skupu trzody chlewnej
-Ardanowski: Nie postawimy policjanta przy każdej przetwórni
-Branża produkcji wołowiny musi być transparentna
-Prezes UPEMI: Branża mięsna będzie piętnować każdą próbę fałszowania żywności
-Negatywne opinie o polskiej wołowinie wywołały presję na ceny eksportowe
-Wieprzowina z Barbadosu zamiast do utylizacji, trafiła do Europy


 
Archiwum
- Marzec 2019
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.