Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2019-03-08
Ekspert: Powody niestosowania przepisu o ograniczeniu marek własnych nie są błahe

Od kilkunastu lat artykuł 17d ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji ogranicza sklepom dyskontowym ilość towarów w tzw. markach własnych. Czytamy tam: „Czynem nieuczciwej konkurencji jest wprowadzanie do obrotu przez sieci sklepów dyskontowych towarów w ilości przewyższającej 20% wartości obrotów z markami stanowiącymi własność właściciela sieci lub podmiotów zależnych.” Ale zapis ten budzi wątpliwości interpretacyjne (a nawet gramatyczne) – i dlatego nie jest stosowany. Powody tego zawieszenia nie są błahe – wskazuje Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji w latach 2000-2017.

Co to znaczy bowiem sklep dyskontowy i gdzie można go znaleźć? Definicji formalnej nie ma, a sklepy zwyczajowo nazywane dyskontowymi nie są wbrew nazwie najtańsze, ani nie mają (już od lat) ekstremalnie zredukowanej ilościowo i jakościowo gamy towarów. Nie mówiąc o estetyce i komforcie samych sklepów. Często sprzedają produkty typu premium i oferują całe linie wysoko pozycjonowanych marek producenckich. Owszem, mają dyskontowo dobraną gamę produktów najlepiej rotujących, ale to nie jest grzech w myśl jakiegokolwiek przepisu, bo jest to raczej dowód kunsztu handlowego. Mają u siebie marki własne, i to w sporym procencie, o bardzo zróżnicowanym pozycjonowaniu cenowo - jakościowym, ale tak chcą robić wszyscy. Zakładajmy jednak, że „lepiej” nie jest zakazane…, bo tłumić konkurencji w UE nie wolno. Konia z rzędem życzę „łowcom” dyskontów, nawet tych z więcej niż 20% udziałem marek własnych – komentuje ekspert.

- Byłem na posiedzeniu komisji w 2002 roku, kiedy to w ostatniej chwili dorzucono ten artykuł, więc domyślam się, że pośpiech legł u podstaw sformułowania „… towarów w ilości przewyższającej 20% wartości obrotów z markami stanowiącymi …” Stąd pewnie gramatyczny „urok” tego zapisu - dodaje.

Czytaj więcej na dlahandlu.pl

Źródło: dlahandlu.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Ekspert: Co dalej z markami własnymi?
-Instytut Spraw Obywatelskich: 73 proc. Polaków chce znakowania żywności wolnej od GMO
-Sieci nie radzą sobie z wewnętrzną komunikacją
-Ardanowski: Sieci handlowe często nie chcą oznaczać producentów marek własnych
-Ekspert: Optymizm przedsiębiorców dobrze wróży wzrostowi gospodarczemu
-Credit Agricole: Kolejne dane sygnalizujące ryzyko w górę dla wzrostu PKB
-Globalne wydatki na IT ciągle rosną
-Rosną wynagrodzenia w branży leasingu
-Ekspert: Rynek rumuński jest coraz bardziej popularny wśród polskich eksporterów
-Zebra: Inteligentne etykiety dają przewagę nad konkurencją
-Koszyk cen: W porównaniu ze styczniem br. wzrost cen w dyskontach
-Przyszłość handlu jest związana z rewolucją technologii cyfrowej, automatyzacją i robotyzacją
-SWPS: Konsumenci zamożni mają mniejszą wrażliwość na promocje cenowe
-Ekspert: Wzrost zatrudnienia nieco wyhamował


 
Archiwum
- Marzec 2019
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.