Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Komentarze i analizy - Rynek mleka
www.netb.pl
2019-03-01
Fundusze promocji poróżniły branże

Fundusze promocji, w tym Fundusz Promocji Mleka, miały wspierać poszczególne branże, miały wymusić współpracę, a poróżniły nas – powiedział Edmund Borawski, prezes Mlekpolu podczas spotkania ministra rolnictwa z branżą mleczarską w siedzibie Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich 27. lutego br.

Jego zdaniem fundusze promocji są nie efektywne. - Bez właściwej promocji nie zwiększymy spożycia mleka. Moim zdaniem większe wsparcie powinno być skierowane do dużych producentów, aby mogliby brać udział w dużych, międzynarodowych imprezach targowych. Jeśli największe mleczarnie będą mogły zwiększyć eksport, na rynku lokalnym będzie więcej miejsca dla mniejszych przetwórców – argumentował prezes Mlekpolu.

Prezes Borawski podkreślił, że zbyt mało dba się o rynek wewnętrzny. Postulował zwiększenie programu dostarczania mleka dzieciom w szkołach z trzech do pięciu dni w tygodniu. - FMP powinien w większym stopniu finansować działania na rynku krajowym i zewnętrznym – dodał.

Odniósł się do tego Jan Krzysztof Ardanowski. Zauważył, że ministerstwo nie ma żadnego wpływu na to jak są rozdysponowane środki z funduszy promocji. - Przypominam, że to Komisje Zarządzające, które składają się z przedstawicieli rolników i przetwórców zarządzają zgromadzonymi środkami. Sami zarządzacie tymi pieniędzmi. Od lat obserwuje jak są wydawane i to woła o pomstę do nieba. Skala patologii jest ogromna – podkreślił minister Ardanowski. Przytoczył przykład, gdy delegacja pojechała zapoznać się z lokalnym rynkiem wołowiny do Brazylii w czasie zakończenia karnawału w Rio. Wymienił także inne przykłady.

- Czekam na propozycje. Mogę wprowadzić nowe rozwiązania legislacyjne – możemy w ogóle zlikwidować fundusze promocji, możemy zmienić sposób zarządzania nimi – czekam na propozycje – mówił minister Ardanowski.

Zauważył także, że żadna promocja nie skłoni ludzi aby więcej jedli. - Branża mleczarska chce aby Polacy jedli więcej mleka, branża mięsna aby zwiększyć spożycie mięsa, a ostatnio byli u mnie piekarze, którzy chcieli działań, aby skłonić ludzi do jedzenia więcej chleba. Nikt nie będzie jadł więcej niż może – zauważył Jan Krzysztof Ardanowski.

Źródło: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Rola sektora mleczarskiego w emisji gazów cieplarnianych
-Credit Agricole: Anomalie pogodowe hamują spadek cen produktów mlecznych
-W Brukseli odbyła się dyskusja nt. Nowej Strategii Bioekonomiczne
-Rekordowy rok eksportu produktów mleczarskich w USA
-ZPPM: Próby administracyjnych interwencji w relacje handlowe w mleczarstwie nie mają sensu
-Branża mleczarska: Powrót na rynek rosyjski nie wydaje się możliwy
-Firmy mleczarskie skupiają się na produktach o większej marżowości
-Konsolidacja mleczarstwa zależy od bieżącej sytuacji w branży
-Mleczna środa: Jakie są nastroje producentów mleka?
-Mleko surowe w skupie najdroższe od roku
-2-5 kwietnia w Cedzynie koło Kielc odbędzie się w XII Euroforum Polskiego Mleczarstwa
-Fundusze promocji poróżniły branże
-Minister rolnictwa do mleczarzy: Nie mam wpływu na wysokość marż handlowych
-Minister rolnictwa do mleczarzy: Konkurowanie za granicą jest głupotą


 
Archiwum
- Marzec 2019
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.