Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2019-03-01
Cel fuzji i przejęć to coraz częściej pozyskanie nowych produktów i kompetencji, a nie synergii kosztowych

Coraz częściej głównym celem fuzji i przejęć na świecie staje się chęć pozyskania nowych produktów lub kompetencji, a nie synergie kosztowe - wynika z najnowszego raportu międzynarodowej firmy konsultingowej Bain & Company. Ten trend można zaobserwować również w Polsce.

Firmy decydują się na przejęcia, by zwiększy zakres działalności poprzez wejście w nowe segmenty rynku (np. pozyskanie nowego produktu), czy też zdobycie nowych umiejętności (np. sprzedaży internetowej).

Analizując największe ubiegłoroczne transakcje eksperci Bain obliczyli, że w 2018 roku liczba tego typu transakcji (51%) po raz pierwszy w historii przewyższyła liczbę akwizycji związanych z budowaniem skali.

- Coraz więcej firm korzysta z transakcji przejęcia nie tylko po to, by zwiększać skalę obecnego biznesu i obniżać koszty, ale żeby szybko zdobyć nowe kwalifikacje lub wprowadzić do oferty zupełnie nowy produkt czy usługę. Spodziewamy się, że ten trend będzie się pogłębiał bowiem rewolucja technologiczna, jak i zmiany zachowań konsumenckich zmuszają firmy do poszukiwania nowych źródeł przychodów - mówi Jacek Poświata, Partner i Dyrektor Zarządzający Bain & Company Poland/CEE.

- Zamiast latami rozwijać nowe technologie i wydawać pieniądze na badania, wiele firm decyduje się na przejęcie spółek, które już to zrobiły i mają dobre efekty. Tego typu akwizycje pomagają szybciej zwiększać przychody i marże - mówi Poświata.

- Dodatkowo w Polsce, wraz ze wzrostem wynagrodzeń zmniejszyły się możliwości arbitrażu kosztowego. Takich przejęć będzie coraz więcej, ponieważ w gospodarce opartej na wiedzy jest to najkrótsza droga do jej pozyskania - dodaje.

W ubiegłym roku amerykański koncern Coca-Cola ogłosił plany przejęcia jednej z największych sieci kawiarni Costa Coffee, tym samym wchodząc w nowy segment rynku. Podobne transakcje miały miejsce w Polsce. Przykładowo firma Colian nabyła brytyjską spółkę Elizabeth Shaw czy irlandzką Lily O’Brien’s Holding Limited, zdobywając bezpośredni dostęp do rynku brytyjskiego i irlandzkiego oraz do brandów tych firm, z kolei Grupa Żywiec kupuje regionalny Browar Namysłów.

Czytaj też: "Grupa Żywiec ze zgodą UOKiK na zakup Browaru Namysłów"
http://www.portalspozywczy.pl/alkohole-uzywki/wiadomosci/grupa-zywiec-ze-zgoda-uokik-na-zakup-browaru-namyslow,168650.html

Czytaj też: "Colian Holding kupuje irlandzkiego producenta wyrobów czekoladowych premium"
http://www.portalspozywczy.pl/slodycze-przekaski/wiadomosci/colian-holding-kupuje-irlandzkiego-producenta-wyrobow-czekoladowych-premium,153216.html

Czytaj też: "Prezes Colian: Dzięki brytyjskiej Elizabeth Shaw mamy możliwość wejścia na inne rynki"
http://www.portalspozywczy.pl/slodycze-przekaski/wiadomosci/prezes-colian-dzieki-brytyjskiej-elizabeth-shaw-mamy-mozliwosc-wejscia-na-inne-rynki,138901.html

Transakcje, których celem jest poszerzenie działalności, będą coraz częstsze w sektorach, gdzie postęp technologiczny i digitalizacja następują wyjątkowo szybko, np. w sektorze motoryzacyjnym, dóbr konsumenckich, ochronie zdrowia, handlu, mediach czy telekomunikacji.

Mimo swojej atrakcyjności, tego typu transakcje są jednak wyzwaniem dla przejmujących firm bowiem wymagają nowego podejścia do analizy potencjalnych celów. Proces due diligence jest bardziej złożony ze względu na mniejszą znajomość rynku, na którym działa przejmowany podmiot, jego modelu biznesowego, umiejętności przejmowanej firmy do integracji oraz potencjału wzrostu, zwracają uwagę eksperci Bain.

W ubiegłym roku światowy rynek fuzji i przejęć odnotował wzrost. Jak wynika z danych firmy Dealogic, na podstawie których powstał raport Bain, całkowita wartość transakcji strategicznych na rynku fuzji i przejęć wzrosła o 17% do $3,4 bln w 2018 roku.

Bain & Company to jedna z największych firm doradztwa strategicznego. Firma towarzyszy klientom w podejmowaniu najważniejszych decyzji z zakresu strategii, organizacji, fuzji i przejęć oraz wdrażania nowych technologii.

Firma powstała w 1973 roku, a obecnie liczy 55 biur w 36 krajach na świecie. W Polsce, warszawskie biuro zatrudnia ponad 50 osób. Świadczy usługi doradztwa strategicznego m.in. dla firm z branży private equity, bankowości i ubezpieczń, ochrony zdrowia, handlu, przemysłu i dóbr konsumenckich.

Źródło: portalspozywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Ekspert: Co dalej z markami własnymi?
-Instytut Spraw Obywatelskich: 73 proc. Polaków chce znakowania żywności wolnej od GMO
-Sieci nie radzą sobie z wewnętrzną komunikacją
-Ardanowski: Sieci handlowe często nie chcą oznaczać producentów marek własnych
-Ekspert: Optymizm przedsiębiorców dobrze wróży wzrostowi gospodarczemu
-Credit Agricole: Kolejne dane sygnalizujące ryzyko w górę dla wzrostu PKB
-Globalne wydatki na IT ciągle rosną
-Rosną wynagrodzenia w branży leasingu
-Ekspert: Rynek rumuński jest coraz bardziej popularny wśród polskich eksporterów
-Zebra: Inteligentne etykiety dają przewagę nad konkurencją
-Koszyk cen: W porównaniu ze styczniem br. wzrost cen w dyskontach
-Przyszłość handlu jest związana z rewolucją technologii cyfrowej, automatyzacją i robotyzacją
-SWPS: Konsumenci zamożni mają mniejszą wrażliwość na promocje cenowe
-Ekspert: Wzrost zatrudnienia nieco wyhamował


 
Archiwum
- Marzec 2019
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.