Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Komentarze i analizy - Rynek owoców i warzyw
www.netb.pl
2017-06-12
Raport: Najczęściej kupowana żywność ekologiczna to: jajka, warzywa oraz owoce

Konsumenci wydają najczęściej 20-100 zł. na żywność ekologiczną podczas jednorazowych zakupów. Regularni konsumenci ekożywności wydają na nią większe kwoty niż okresowi. Marketing szeptany, internet i opinie właścicieli sklepów specjalistycznych to główne źródła informacji na temat żywności ekologicznej - wynika z raportu IMAS International "Żywność ekologiczna w Polsce 2017".

Z raportu IMAS International "Żywność ekologiczna w Polsce 2017" wynika, że główne powody zakupu ekożywności to przede wszystkim to, że jest zdrowsza od konwencjonalnej oraz nie zawiera sztucznych dodatków. Dla ok. 1/3 badanych istotnymi powodami zakupu są również: brak GMO, zawartość składników odżywczych oraz dobry smak.

Regularni konsumenci ekożywności podkreślają więcej jej zalet niż ci, którzy kupują ją rzadko (przynajmniej raz w miesiącu lub raz na 3 miesiące). Im osoby starsze, tym więcej zalet ekożywności wskazują. Mężczyźni częściej niż kobiety podkreślają dobry smak żywności ekologicznej.

Główną deklarowaną barierą zakupu ekożywności jest wysoka cena, szczególnie wśród najmłodszych. Obiektywną przeszkodą jest także słaba dostępność.

Jak wynika z raportu IMAS International "Żywność ekologiczna w Polsce 2017" niepokoi brak wiary w ekologiczność i związany z tym brak zaufania do certyfikatów. Wpływ na to mogą mieć publikowane przez Inspekcję Handlową niezgodności z wymogami prawa żywnościowego wykryte podczas kontroli żywności ekologicznej. Niemal co czwarty pytany nie widzi potrzeby zakupu takiej żywności (mężczyźni zdecydowanie częściej niż kobiety).

Żywność ekologiczna jest najczęściej kupowana w sieciach super- i hipermarketów, ale zakupy w tych miejscach są częstsze wśród nabywców nieregularnych.

Regularni konsumenci ekożywności (zakupy przynajmniej raz w tygodniu) kupują najczęściej na bazarach lub w stacjonarnych sklepach ze zdrową żywnością. Im osoby młodsze, tym częściej kupują ekożywność w super- i hipermarketach oraz sklepach osiedlowych, a rzadziej w sklepach stacjonarnych ze zdrową żywnością. W odpowiedziach innych pojawiły się zakupy od lokalnych rolników, producentów, ze wsi.

Znajomość certyfikatu ekologicznego – zielonego listka jest w Polsce nadal bardzo niska, nawet wśród regularnych konsumentów żywności ekologicznej. Kobiety lepiej od mężczyzn rozpoznają euro liść, a im osoby starsze tym gorzej rozpoznają zielony listek. Konsumenci przypisują błędnie certyfikat ekologiczny innym certyfikatom. Na uzyskany wynik ma na pewno wpływ duża ilość oznaczeń żywności ekologicznej obecnych na rynku, ale również oznaczeń zdrowej, lokalnej czy naturalnej żywności. Konsument wyraźnie gubi się w gąszczu różnych logotypów. W celu zwiększenia znajomości certyfikatu ekologicznego i wyróżnienia go na tle innych certyfikatów należałoby podjąć dużą, ogólnopolską akcję promocyjną - czytamy w raporcie IMAS International "Żywność ekologiczna w Polsce 2017".
Najczęściej kupowana żywność ekologiczna to jajka, warzywa oraz owoce. Wynik ten jest zgodny z wynikami innych badań dotyczących ekologicznej żywności. Biorąc jednak pod uwagę słabą dostępność ekologicznych jajek, warzyw i owoców (tych ostatnich szczególnie wiosną, kiedy realizowane było badanie) można przypuszczać, że ekologiczne jajka są mylone z jajkami z wolnego wybiegu, ze wsi lub zielononóżkami, natomiast ekologiczne warzywa i owoce mogą być mylone ze zwykłymi warzywami i owocami, ale kupowanymi na targowiskach lub od lokalnych rolników, tym bardziej, że warzywa i owoce są słabo oznaczone certyfikatem ekologicznym.

Z raportu IMAS International "Żywność ekologiczna w Polsce 2017" wynika, że większość badanych wie, że żywność ekologiczna jest certyfikowana, więcej kobiet niż mężczyzn posiada taką wiedzę i najwięcej regularnych konsumentów. Połowa konsumentów żywności ekologicznej sprawdza przed zakupem, czy jest ona faktycznie certyfikowana, a sprawdzanie odbywa się najczęściej poprzez szukanie opisu na opakowaniu. Zielony listek jest często mylony z innymi zielonymi logami.
Źródło: www.portalspozywczy.pl

 
 
 
Rzeczpospolita
-Rośnie znaczenie polskiego sektora przetwórstwa owocowo-warzywnego
-PIORiN zacieśnia współpracę na rzecz bezpieczeństwa żywności pochodzenia roślinnego
-Trudna sytuacja w sadownictwie - Unia Owocowa apeluje do ministra rolnictwa
-Superfoods - czy będą kolejne transakcje na rynku "nadżywności"?
-WKG 2017: Polska Wschodnia jest słabo zorganizowana pod kątem produkcji na większą skalę
-Eksperci IŻŻ: Podstawą zdrowej diety jest różnorodność
-Prawie 70 proc. Polaków lubi ziemniaki
-Jak skutecznie promować konieczność spożycia owoców i warzyw?
-Jak skutecznie promować konieczność spożycia owoców i warzyw?
-W Podkarpackiej Akademii Wina ruszyło winobranie; to był trudny rok i niskie plony
-Rynek ziemniaków - raport IERiGŻ
-To dobry rok dla rynku suszonych śliwek. Zbiory wzrosły o 100 proc.
-Sukcesem polskiej branży owocowo-warzywnej jest współpraca producentów i przetwórców
-Ekspert: Nasila się tendencja do "podszywania" się pod żywność ekologiczną


 
Archiwum
- Październik 2017
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.