Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Komentarze i analizy - Rynek mleka
www.netb.pl
2017-06-12
Kryzysy na rynku mleka to szansa na poprawę efektywności branży

Wychodzimy z założenia, że wszelkiego rodzaju kryzysy na rynku mleka są okazją do poprawy efektywności i eliminacji z rynku najsłabszych podmiotów, a tym samym wzmocnienia branży jako takiej. Widzimy, że pomimo środków przeznaczanych na zwiększenie spożycia wewnętrznego jest ono ciągle zbyt małe, aby zapewnić popyt dla produkcji polskich przetwórców – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Hydzik, prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka.

Dlatego jego zdaniem sama branża powinna zmienić swoją ofertę kierowaną na rynku zagraniczne i sposób jej postrzegania – tj. odejść od eksportu produktów niskoprzetworzonych, a w zamian skupić się na promocji produktów o wysokiej wartości dodanej – niejako uniezależniając się od kaprysów rynku światowego. - I to się dzieje, wzrosty eksportu polskich produktów mleczarskich są imponujące – w I kwartale 2017 roku wzrost wyniósł 36% w stosunku do tego samego okresu w 2016 r. Wzrostowa jest również dynamika wartości eksportu. O rynku wewnętrznym nie należy jednak zapominać – ciągle istnieje tutaj potencjał wzrostu zwłaszcza dla zapewniającej wysoką marżę galanterii mlecznej, której spożycie w Polsce jest mniejsze o połowę od państw UE – mówi Marcin Hydzik.

Dodaje, że analiza rynku mleka nie będzie pełna bez uwag na odwieczny temat konsolidacji. Ciągle brak istotnej fali konsolidacyjnej, choć wszyscy o niej mówią. Uważa, że mali gracze próbują ratować swoją sytuację finansową poprzez zaangażowanie się w handel mlekiem przerzutowym, zamiast produkcją. Liczą, że tego typu żonglerka finansowa zapewni przetrwanie na kolejne lata. - Moim zdaniem do uruchomienia tej lawiny konsolidacji dojdzie nie poprzez wykup czy przyłączanie małych i słabych zakładów, ale poprzez konsolidację dominujących podmiotów. Ale do tego droga daleka, gdyż rachunek ekonomiczny jest tutaj mniej istotny, niż osobiste antypatie. Być może jedynym rozwiązaniem będzie tutaj zmiana pokoleniowa, która już powoli się dokonuje – mówi prezes ZPPM.
Źródło: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Ceny skupu mleka w grudniu osiągną maksimum?
-Podsumowanie efektów programu „Mamy kota na punkcie mleka”
-PE powinien zajmować się sprawami ludzi czy gospodarki
-Mleczarstwo nie odpowiada za ceny masła w sklepach
-Ekspert na FRSiH: Branża mleczarska ma dobre perspektywy
-EDA krytycznie o systemach znakowania żywności
-Wysokie ceny masła nie rozwiązują problemów mleczarzy
-Wzrósł import masła, serów i twarogów oraz jogurtów
-Maślana "bitwa" Biedronki, Netto i PKN Orlen
-Chiński apetyt na mleko wciąż wzrasta
-Ceny masła pozostaną wysokie w przyszłym roku
-Fundusz Promocji Mleka ruszył z cyklem spotkań dla rodziców
-Wymiana handlowa z Nową Zelandią zagrożeniem dla europejskiego rynku mleka
-Optymalna cena masła to 6 zł za kostkę 200 g


 
Archiwum
- Listopad 2017
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.