Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2017-06-08
Nowy obowiązek śledzenia wyrobów tytoniowych

Śledzenie produktów (z ang. traceability) w całym łańcuchu dostaw, wynikające m.in. z troski o zdrowie i życie konsumentów, jest teraz obowiązkowe dla branży żywnościowej, kosmetycznej i farmaceutycznej. Wkrótce obowiązek ten będzie również dotyczył branży tytoniowej – mówi serwisowi portalspożywczy.pl Grzegorz Sokołowski, ekspert ds. traceability GS1.

20 maja 2019 roku wejdą w życie wymagania Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/40/UE z dnia 3 kwietnia 2014 r. dotyczące zbliżenia przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych państw członkowskich w sprawie produkcji, prezentowania i sprzedaży wyrobów tytoniowych i powiązanych wyrobów. Na szczególną uwagę zasługuje przepis związany z obowiązkowym prowadzeniem przez firmy wprowadzające do obrotu wyroby tytoniowe systemu identyfikowalności.

Najistotniejszym powodem wprowadzenia nowego obowiązku indetyfikowalności w branży tytoniowej jest autentykacja, a więc ochrona oryginalności i walka z fałszowanymi wyrobami. Według szacunków branży tzw. szara sfera stanowi ponad 25% wolumenu sprzedaży w Polsce. Ta wartość jest z roku na rok rosnąca. Biorąc pod uwagę wspomniany fakt, trudno nie zauważyć, że szczególnie zainteresowanym wejściem w życie tej dyrektywy jest Skarb Państwa, który traci miliardy złotych przez niepłacenie akcyzy przez firmy wprowadzające wyroby tytoniowe do obrotu.

Jak wobec tego przedsiębiorstwa wprowadzające do obrotu, a więc nie tylko producenci, ale również hurtownie i sklepy detaliczne mają poradzić sobie z nowymi wymaganiami? Istnieje na rynku szereg rozwiązań technicznych i informatycznych, które umożliwiają wdrażanie zasad identyfikowalności w przedsiębiorstwach. Jednak spoglądając na problem w szerszym ujęciu, bardziej holistycznym, uwzględniającym wymianę informacji w łańcuchu dostaw kluczowe wydaje się, aby ogniwa tego łańcucha opierały się na standardach zapewniających wiarygodność gromadzonych i wymienianych danych.

Stosowanie globalnych standardów systemu GS1 w zakresie oznaczania towarów i wspomagania przepływu informacji, umożliwia spełnienie wymagań związanych z identyfikowalnością niezależnie od roli jaką przedsiębiorstwo pełni w łańcuchu dostaw: producent, hurtownia czy sieć handlowa. W ramach globalnego systemu GS1 działają narzędzia umożliwiające realizację następujących funkcji:

- jednoznaczną identyfikację towarów w oparciu o unikalne numery GS1,
- automatyczne gromadzenia o towarach i ładunkach przemieszczanych w łańcuchu dostaw w oparciu o skanowanie standardowych kodów kreskowych,
- przekazywanie informacji poprzez elektroniczne dokumenty handlowe.
Wykorzystując standardy GS1, przedsiębiorstwa branży tytoniowej mogą standaryzować informacje i automatyzować ich odbiór. Uzyskują w ten sposób więcej czasu na wykorzystywanie informacji, niż jej otrzymywanie. Wśród namacalnych korzyści związanych z wykorzystaniem standardów GS1 w obszarze identyfikowalności należy wymienić:

- zwiększona przejrzystość przepływu towarów i przesyłek,
- zwiększenie bezpieczeństwa dystrybucji,
- polepszenie autentykacji produktów znajdujących się w obrocie,
- redukcja liczby błędów związanych z automatycznym wprowadzaniem danych do systemu,
- poprawa wydajności czynności operacyjnych związanych z przepływem towarów i informacji o nich.

Dzięki dobrowolnym, opracowanym przez samych użytkowników standardom GS1, firmy z branży tytoniowej mogą pracować wydajniej, taniej, w sposób bardziej zrównoważony i konkurencyjny. Przedsiębiorstwa bezpośrednio „dotknięte” nowym obowiązkiem identyfikowalności powinny wziąć pod uwagę globalny system identyfikacyjny, który sprawdza się z powodzeniem już w innych branżach, by nie wywarzać otwartych już drzwi – komentuje Grzegorz Sokołowski.
Źródło: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Polacy w wieku do 40 lat uznają reklamy za źródło informacji o markach (raport)
-Firmom został zaledwie tydzień na audyt energetyczny
-Państwa europejskie rezygnują z zakazu handlu w niedziele (raport)
-W Polsce dominuje środkowoeuropejski model konsumpcji alkoholu
-Resort rolnictwa tworzy specjalny zespół w odpowiedzi na problemy polskiego winiarstwa
-Ekspert: Jakie cele sklepy mogą realizować dzięki programom lojalnościowym?
-Ekspert: Szybkie przelewy zachęcają konsumentów do zakupów online
-Browary rzemieślnicze też biorą się za piwa bezalkoholowe
-Polacy szukają innowacyjnych rozwiązań i otwierają się na nowe koncepcje w gastronomii (raport)
-Polska Izba Handlu: Chcemy, żeby handel niezależny był tak samo traktowany jak hipermarkety i dyskonty
-CETA: Zniesienie ceł na żywność z Kanady trudne do udźwignięcia dla polskich firm
-W blisko 30 proc. sklepików szkolnych asortyment niezgodny w wymaganiami
-NIK skontrolował żywienie dzieci w szkołach (raport)
-Projektowanie produktu z myślą o recyklingu


 
Archiwum
- Wrzesień 2017
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.