Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2017-06-06
PIH: Jacy producenci wódki w Polsce dbają o małe sklepy?

Polska Izba Handlu w kolejnej odsłonie rankingu „Równi w Biznesie” przyjrzała się praktykom producentów wódki. Dziesięciu największych producentów wódki w Polsce znalazło się w kolejnym, trzecim już zestawieniu „Równi w Biznesie”. Na podium znalazły się litewski Stumbras, grupa Roust - od dwóch lat lider sprzedaży w Polsce oraz Dębowa Polska.

„Równi w Biznesie” to ocena poszczególnych sektorów branży spożywczej przeprowadzana pod kątem zrównoważonej strategii na rzecz handlu mało- jak i wielkoformatowego. Działania firm oceniane są w pięciu obszarach: cena, dystrybucja, udział rynkowy, kontrybucja do wzrostu oraz dedykowane produkty. Suma punktów uzyskanych w każdym z nich daje ogólny wynik w klasyfikacji. Wyniki „Równych w Biznesie” pokazują, że o zbalansowane relacje z detalistami zadbać potrafią zarówno wielcy, jak i mniejsi gracze.

Najwyżej w rankingu oceniony został litewski Stumbras. Tuż za nim znalazł się Roust - międzynarodowa grupa obecna na polskim rynku pod postacią kilku dobrze znanych marek i od dwóch lat lider sprzedaży w Polsce. Podium zamyka Dębowa Polska, wytwórca skupiony na produkcji wysokogatunkowych alkoholi dla koneserów.

- Choć wódka jest u nas mocno zakorzeniona w tradycji biesiadowania, to obecnie – na wzór zachodni – najwięcej pijemy piwa. Coraz większą popularnością cieszy się też wino, chętnie sięgamy po whisky, jesteśmy otwarci na „lekkie napoje alkoholowe” jak cydr. Na coraz trudniejszym rynku sporą pokusą dla producentów wódki jest skupienie się na jednym kanale dystrybucji. Tym bardziej należy docenić tych, którzy chcą być uczciwi wobec niezależnych detalistów i docierać również do klientów sklepów małoformatowych. Z rankingu wynika, że potrafią to zarówno duzi jak i mali producenci - mówi Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu.

- Gusta konsumentów alkoholi wysokoprocentowych stają się coraz bardziej wyszukane. Dowodzi tego stabilny (mimo wahającego się w ostatnich latach spożycia czystej wódki) wzrost sprzedaży wódek smakowych i marek premium. Zmusza on producentów do sprostania rosnącym wymogom i wprowadzania na rynek nowych wersji swoich produktów. To niestety sprzyja supermarketom i dyskontom, które choćby ze względu na większą przestrzeń na półkach mogą łatwiej zaprezentować różnorodną ofertę produktową. Warto jednak, by producenci pamiętali, że 65% sprzedaży wódki w Polsce przypada na małe sklepy. Ich klienci również powinni mieć dostęp do pełnej oferty. Należy unikać sytuacji, w której klient w swoim lokalnym sklepie znajdzie tylko podstawowy gatunek ulubionej marki wódki, a po jej smakową odmianę musi już jechać do supermarketu – dodaje.
Celem inicjatywy „Równi w Biznesie” jest przypominanie producentom, by w swojej strategii rozwoju dbali o równowagę na rynku handlu detalicznego i nie pomijali w niej sklepów małoformatowych. Zapominanie o interesach i możliwościach niezależnych sklepów detalicznych stawia je na słabszej pozycji w relacji do dyskontów i hipermarketów.

Kolejnym ograniczeniem konkurencyjności polskiego handlu okazuje się również mniej zróżnicowana oferta produktowa. To efekt polityki niektórych dystrybutorów sprzedających część swoich produktów jedynie poprzez sklepy wielkopowierzchniowe i przygotowujących dla nich dedykowane produkty.

„Wódka”, po „mleku” i „piwie”, jest już trzecim sektorem objętym badaniem. Wyniki kolejnych rankingów będą – tradycyjnie już – ukazywały się w miesięcznych odstępach na łamach mediów branżowych.

Organizatorem i podmiotem zlecającym badania do Rankingu „Równi w Biznesie” jest Polska Izba Handlu, a partneruje mu Coface i IGA.
Źródło: portalspozywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Analityk: Największy wzrost wynagrodzenia miał miejsce m.in. w handlu detalicznym
-Frigo Logistics otwiera odział w Błoniu koło Warszawy
-BIK SA z pozwoleniem na budowę Centrum Logistycznego Kraków III
-Czesi chcą współpracować z Polakami ws. "podwójnych standardów" w branży spożywczej
-Rośnie liczba odwiedzających centra handlowe
-Akcyza na płyny do e-papierosów zahamuje rozwój rynku?
-Systemy multimedialne w handlu dotrą nawet do 20 mln klientów w Polsce
-Marki z Europy Wschodniej coraz bardziej aktywne na polskim rynku handlowym
-CMR: Czerwiec był lepszy dla sklepów małoformatowych
-Nowy przywilej ochroni interes mniejszych dostawców czy wyeliminuje ich z rynku?
-Kaucje za puszki, szkło i plastik
-ZPPP Browary Polskie: warzenie piwa jest prawie 3 razy droższe niż produkcja napojów spirytusowych
-CETA: Przejęcie dobrym pomysłem na skuteczne wejście na rynek kanadyjski?
-ARiMR wypłaciła rolnikom 99,77 proc. środków na płatności bezpośrednie za 2016 rok


 
Archiwum
- Lipiec 2017
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.