Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2017-06-05
Głodny jak Millenials - czyli jak Pokolenie Y kupuje żywność

Millenialsi to obecnie aż 9 mln ludzi w Polsce. Są to bardzo zaradni, świadomi konsumenci, którzy chcą utrzymywać relację z markami, a nawet współtworzyć ich produkty. - Pewnym jest, że grupa ta w najbliższych latach będzie dysponować olbrzymią siłą nabywczą – prognozy mówią o tym, że ich wydatki w 2018 roku sięgną ok. 3,4 biliona dolarów w skali całego świata. Sprzedawcy i producenci sektora spożywczego prześcigają się zatem w tworzeniu nowych technik marketingowych i wykorzystywaniu nowych narzędzi, które umożliwiają skuteczne dotarcie do tej grupy - zapewnia Krzysztof Chojnacki, head of marketing w Agencji Freebee.

Wokół Millenialsów i ich zachowań konsumenckich wyrosło wiele mitów. Jednym z podstawowych jest twierdzenie, że większości zakupów dokonują oni w sieci. - O ile może być to prawdą dla części branż (np. dla sporego odsetka produktów RTV lub specyficznych, niszowych segmentów, jak np. unikalna i personalizowana odzież czy produkty rękodzieła), o tyle jeśli chodzi o produkty spożywcze – sklepy stacjonarne są wciąż najczęściej i najchętniej wybierane wśród przedstawicieli pokolenia Y - mówi Krzysztof Chojnacki.

Jak zapewnia ekspert popularność zakupów spożywczych online co prawda wzrasta – obecnie dokonuje ich około 23 proc. kupujących online, jednak dotyczą one jedynie konkretnych kategorii produktowych, najczęściej z długim terminem ważności (np. cukier, ryż, mąka). - Kupowanie artykułów spożywczych online jest przede wszystkim wiązane z markami funkcjonującymi stacjonarnie – Tesco (18 proc.) i do niedawna Alma (14 proc.). Wśród wymienianych marek pojawia się również Allegro (8%) oraz Piotr i Paweł (3 proc.). Spożywczy e-commerce sprawdza się tam, gdzie produkt jest z jednej strony prosty, z drugiej strony niewygodny w transporcie, lub na tyle egzotyczny albo ekskluzywny, że jest niedostępny w sklepach stacjonarnych. Aktualne prognozy wskazują, że e-commerce w sektorze FMCG na świecie do 2025 osiągnie wartość 130 mld dolarów. W 2015 roku wartość ta oscylowała w granicach 36 mln – nie można zatem lekceważyć jego potencjału - zapewnia Krzysztof Chojnacki.

Wygoda i dostępność to jedna z najważniejszych cech sklepów poszukiwanych przez Millenialsów – często licząca się dużo bardziej niż np. cena. Pokolenie Y kupuje w dostępnych „tuż za rogiem” sklepach typu convenience store, takich jak np. Żabka, prawie dwa razy częściej niż inne generacje.
Millenialsi zmieniają rynek spożywczy

Kupowanie jedzenia to dla Millenialsów nie tylko zakupy w sklepach stacjonarnych lub przez internet. To także restauracje. 81 proc. przedstawicieli Pokolenia Y odwiedza restauracje z tzw. segmentu fast-casual. Oferują one wyższą jakość produktów i lepszy wystrój niż tradycyjne fastfoody, jednak wciąż pozwalają na stosunkowo szybką obsługę. - Millenialsi stanowią nie lada wyzwanie dla restauratorów – przyzwyczajeni do korzystania z social mediów, tzw. „digital natives”, są niezwykle chętni do wystawiania opinii na temat punktów gastronomicznych, jak również do korzystania z rekomendacji innych przy wyborze restauracji. Przedstawiciele pokolenia Y korzystają z różnego rodzaju aplikacji, przez które chętnie dzielą się swoimi opiniami o poszczególnych miejscach z innymi. Mają świadomość siły swoich opinii i tego jak wiele możliwości dzielenia się nimi dają im również social media. Dlatego też branża gastronomiczna, kierująca swoje usługi do tej grupy, musi liczyć się z szybkim opiniowaniem oferowanych produktów oraz usług przez klientów, musi dbać o odpowiedni stosunek ceny do jakości i wysoki poziom obsługi klienta. Badania na temat zachowań Millenialsów nie pozostawiają złudzeń - dodaje Krzysztof Chojnacki.

Według raportu Bain&Company i Payback statystyczny przedstawiciel generacji Y spędza co najmniej dwie godziny dziennie w Internecie, a aż 80 proc. nie rozstaje się ze swoim smartfonem nawet w łóżku. Większość Millenialsów wolałaby zapomnieć z domu portfela niż smartfona. Negatywne opinie na Facebooku doprowadziły już do wielu upadków w tej branży.

Restauracje fast casual, oraz prowadzenie sprzedaży online przez wielkie sieci handlowe typu Tesco to nie jedyne zmiany, jakie zaszły na rynku sprzedaży artykułów spożywczych wraz z pojawieniem się Pokolenia Y. - Jednym z bardzo ważnych aspektów kupowania jedzenia przez Millenialsów jest również zamawianie gotowych posiłków do domu za pośrednictwem aplikacji mobilnych. Wzrost popularności rozwiązań takich jak Pyszne.pl, PizzaPortal czy Uber Eats to kolejny dowód na to, jak bardzo Pokolenie Y ceni swój czas i wygodę. Badania Instytutu Żywności Departamentu Rolnictwa USA dowodzą, że amerykańscy Millenialsi wydają aż 44 proc. swojego budżetu przeznaczonego na jedzenie, właśnie na zamawianie gotowych posiłków lub stołowanie się w restauracjach, a odsetek ten rośnie z roku na rok - informuje ekspert.

Co kupują Millenialsi?

Przedstawiciele pokolenia Y chcą współtworzyć oferowane im produkty wraz z firmami. Aż 42 proc. Millenialsów chce pomagać firmom w procesie tworzenia i rozwijania produktów i usług, ponieważ chcą być bardziej zaangażowani i mieć bezpośredni wpływ na ich kształt. Firmy, które pozwolą im na tak głębokie zaangażowanie w cały proces zyskają wiernych klientów, którzy w naturalny sposób staną się ich ambasadorami.
- Dla Millenialsów niezwykle ważną cechą każdej marki (a zwłaszcza takiej, która produkuje żywność) jest jej autentyczność. W ostatnich latach niezwykłą popularność zyskały m.in. wyroby tradycyjne, takie jak szynki, sery czy lody rzemieślnicze – takie lodziarnie można spotkać już w prawie każdym większym polskim mieście. Rosnące uznanie zyskują także piwa czy cydry domowe (tzw. crafty) oraz sklepy ze zdrową żywnością oferujące np. dostawy świeżych warzyw, owoców czy innych produktów z ekologicznych gospodarstw każdego dnia i bezpośrednio pod drzwi klienta. Millenialsi chcą mieć poczucie, że znają historię danego produktu, a także jego skład. Wiąże się to również z popularyzacją wszelkiego rodzaju diet – wegetariańskich, wegańskich a także diet raw czy paleo. By kupować żywność ekologiczną są skłonni szukać najlepszych dostawców, a nawet kupować bezpośrednio od małych producentów czy rolników. Pokolenie Y podkreśla, że nie interesują go wyroby oznaczone jako „wege” produkowane w tym samym zakładzie, co produkty pochodzenia odzwierzęcego. Za dietą podąża bowiem pewna ideologia, obejmująca określone wartości i sposób życia. W dobie błyskawicznego rozprzestrzeniania się informacji w Internecie marki kierujące swoje produkty do tej grupy konsumentów nie mogą pozwolić sobie na nieautentyczność czy wręcz dwulicowość, ponieważ ryzykują utratę klientów i mozolnie budowanego wizerunku - mówi Krzysztof Chojnacki.

Wraz z rosnąca popularnością programów kulinarnych kupowanie żywności i jego przyrządzanie stało się dla Millenialsów swego rodzaju hobby i sposobem na spędzanie wolnego czasu. Ponad gotowe posiłki cenią sobie coś zrobionego własnymi rękami – przy czym niebagatelny wpływ ma tutaj kontrola składu takiego dania.

- Millenialsi mając dostęp do różnych przepisów na portalach i blogach chętnie sięgają też po potrawy kuchni z różnych krajów świata, dodając bardziej egzotyczne produkty i dania do domowego jadłospisu. Są pionierami korzystania z nietypowych składników, kupując ich więcej niż przedstawiciele innych generacji. Niezwykle istotny jest dla nich wygląd danego produktu – Millenialsi często fotografują przyrządzane (lub zamawiane w restauracjach) potrawy i zwykle zdjęcia takie zamieszczają w portalach społecznościowych. Im bardziej wymyślne, kolorowe lub zgodne z modną dietą jest fotografowane danie, tym większy ma potencjał do zebrania upragnionych „lajków” - zapewnia.
Zachowania i oczekiwania przedstawicieli pokolenia Y zmieniają oblicze wielu branż. Dla Millenialsów niezwykle istotne, w wielu obszarach, jest docenienie i dostosowanie się do ich oczekiwań oraz otwartość na komunikację.

- Nie jest to łatwe zadanie dla firm oferujących produkty żywnościowo, szczególnie że mają one do czynienia z niezwykle wymagającym i świadomym odbiorcą, który bardzo szybko wyczuje „fałsz”. Firmy oferujące produkty żywnościowe, które chcą zawalczyć o ich uwagę i zawładnąć ich świadomością muszą dostosować się do ich potrzeb i sposobu w jakich dokonują oni zakupów. Sprzedawcy produktów spożywczych zmuszeni są do wyjątkowo szybkiego reagowania na trendy, które wpływają na ich ofertę i sposób dokonywania zakupów przez Millenialsów. A trendy te, choć dotyczą jedzenia, zmieniają się częściej niż smaki. Jedynym rozwiązaniem jest zatem przyjęcie zasady AA – Adaptacja i Autentyczność. I aktualnie to właśnie ona jest kluczem do świadomości przedstawicieli pokolenia Y - przyznaje Krzysztof Chojnacki.
Źródło: www.portalspozywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Polacy w wieku do 40 lat uznają reklamy za źródło informacji o markach (raport)
-Firmom został zaledwie tydzień na audyt energetyczny
-Państwa europejskie rezygnują z zakazu handlu w niedziele (raport)
-W Polsce dominuje środkowoeuropejski model konsumpcji alkoholu
-Resort rolnictwa tworzy specjalny zespół w odpowiedzi na problemy polskiego winiarstwa
-Ekspert: Jakie cele sklepy mogą realizować dzięki programom lojalnościowym?
-Ekspert: Szybkie przelewy zachęcają konsumentów do zakupów online
-Browary rzemieślnicze też biorą się za piwa bezalkoholowe
-Polacy szukają innowacyjnych rozwiązań i otwierają się na nowe koncepcje w gastronomii (raport)
-Polska Izba Handlu: Chcemy, żeby handel niezależny był tak samo traktowany jak hipermarkety i dyskonty
-CETA: Zniesienie ceł na żywność z Kanady trudne do udźwignięcia dla polskich firm
-W blisko 30 proc. sklepików szkolnych asortyment niezgodny w wymaganiami
-NIK skontrolował żywienie dzieci w szkołach (raport)
-Projektowanie produktu z myślą o recyklingu


 
Archiwum
- Wrzesień 2017
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.