Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Komentarze i analizy - Rynek mięsa
www.netb.pl
2017-06-05
Niski poziom spożycia dziczyzny wynika z niewiedzy

- Obecnie w Polsce, w większości gospodarstwach domowych, nie ma nawyku spożywania dziczyzny, co stanowi ograniczenie w rozwoju tego niszowego rynku. Dodatkowo konsumenci często nie posiadają nawet elementarnej wiedzy o mięsie z dzikich zwierząt lub posiadają taką, ale w bardzo ograniczonym zakresie - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Grzegorz Rykaczewski, analityk agrobiznesu w departamencie sektorów strategicznych Banku Zachodniego WBK.

Lasy Państwowe planują stworzenie sieci sklepów z dziczyzną oraz przetworami z grzybów i jagód. Plany państwowej spółki są ambitne. Jeszcze w 2017 roku planowane jest otwarcie czterech placówek, a docelowo miałoby być ich kilkanaście. (czytaj więcej)

Grzegorz Rykaczewski zauważa, że dziczyzna w praktyce nie istnieje w jadłospisie statystycznego Polaka.

- Według danych GUS roczna konsumpcja tego rodzaju mięsa nie przekracza 10 dag rocznie na 1 mieszkańca. Dla porównania, spożycie wołowiny, które Polsce jest na bardzo niskim poziomie wynosi ok. 1,2 kg/mieszkańca rocznie. Na naszych talerzach króluje wieprzowina (41 kg rocznie/1 mieszk.) i drób (27 kg rocznie/1 mieszk.) - mówi.

W ocenie analityka niski poziom konsumpcji dziczyzny jest wynikiem m.in. niewielkiej wiedzy Polaków o tym rodzaju mięsa. Istotną barierą jest również cena.

- Obecnie w Polsce, w większości gospodarstwach domowych, nie ma nawyku spożywania dziczyzny, co stanowi z kolei ograniczenie w rozwoju tego niszowego rynku. Dodatkowo konsumenci często nie posiadają nawet elementarnej wiedzy o mięsie z dzikich zwierząt lub posiadają taką ale w bardzo ograniczonym zakresie. W rezultacie Polacy z jednej strony nie są świadomi wartości odżywczych dziczyzny, a z drugiej strony obawiają się różnych chorób odzwierzęcych, co często jest nieuzasadnione. Istotną kwestią pozostaje również cena, a ta w przypadku dziczyzny jest znacznie wyższa niż cena głównych rodzajów mięs konsumowanych przez Polaków - dodaje.

Rykaczewski podkreśla, że w związku z niskim poziomem świadomości konsumenckiej na temat dziczyzny konieczna jest edukacja żywieniowa, zarówno w zakresie prozdrowotnych aspektów spożywania dziczyzny, jak również w obszarze bezpieczeństwa żywności oraz sposobów przygotowania mięsa.

- Lepsza dostępność dziczyzny będzie oddziaływać w kierunku zwiększenie zainteresowania klientów tym mięsem, jednak nadal istotna barierą pozostanie cena. W tej sytuacji, pomysł na rozwój sieci sklepów z dziczyzną należy postrzegać jako element długofalowej promocji tego mięsa a nie przez pryzmat korzyści biznesowych - ocenia.
Źródło: portalspozywczy.pl

 
 
 
NetBrokers
-14 nowych przypadków ASF u dzików
-Jak skutecznie zwalczyć ASF w Polsce?
-Słabe wyniki eksportu polskich jaj spożywczych
-UE: W ciągu roku dokonano uboju 257 mln świń
-Limity połowowe na 2018 rok. Ekolodzy apelują o odbudowę bałtyckich stad
-W skupach spadają ceny żywca wieprzowego
-IERiGŻ: Pogarsza się opłacalność przetwórstwa i eksportu ryb
-IERiGŻ: Spada polski eksport baraniny
-IERiGŻ: Opłacalność produkcji jaj uległa znaczącej poprawie
-IERiGŻ: Mimo grypy ptaków, ceny drobiu w Polsce były stabilne
-Organizacje rolnicze nie chcą liberalizacji handlu wołowiną z Mercosurem
-W powiecie siedleckim pojawiło się kolejne ognisko ASF
-IERiGŻ: Poziom cen trzody będzie się powoli obniżał
-Polska wołowina pozostaje konkurencyjna cenowo na rynku UE


 
Archiwum
- Wrzesień 2017
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.