Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Komentarze i analizy - Rynek mięsa
www.netb.pl
2017-06-05
Ekspert: Burgery nakręcają restauracjom sprzedaż. Weszły na stałe do jadłospisu

Trend burgerów przeżywał kulminację kilka lat temu. Obecnie mamy do czynienia z jego ugruntowaniem: szał minął, zostali najlepsi, a rynek rozwija się mocno w kierunku premium. Burgery na stałe trafiły do naszego jadłospisu – komentuje ten rynek Tomek Woźniak, startupowiec, restaurator, podróżnik, autor książek kulinarnych.

Jak tłumaczy współtwórca mystEAT, w przypadku rynku burgerów mamy typową dynamikę charakterystyczną dla większości trendów: rynek powoli się rozwijał, poszedł mocno w górę, nastąpiła kulminacja, rozpoczęła się walka cenowa, a po niej i po nasyceniu rynku pozostały te marki, które najbardziej przypadły do gustu konsumentom. Teraz jednak, mimo że nie ma już stricte trendu burgerowego, w dalszym ciągu widać rozwój tego segmentu. – Podobnie jest na świecie w Nowym Jorku, gdzie powstał kultowy Shake Shack, czy w Londynie znanym z Byrona lub Honest Burger. Lubimy jeść burgery i nie jest to już tylko jedzenie niezdrowe za małe pieniądze, ale niekiedy wykwintna kompozycja smaków przygotowywany przez najlepszych gwiazdkowych szefów kuchni rodem Daniela Bouluda, Gordona Ramsaya czy Thomas Kellera – tłumaczy Tomasz Woźniak.

Burger – must have menu restauracji

Jeszcze klika lat temu burgery były elementem charakterystycznym dla małych lokali i budek street food oraz dużych sieci fast food, tj. McDonald’s i Burger King.

W menu restauracji pojawiały się rzadko i głównie w restauracjach z kuchnią amerykańską. Ostatnie 4 lata przyniosły olbrzymią nobilitację burgerów– ze strefy dań pobocznych „na szybko” weszły do głównego menu większości lokali z obsługą kelnerską.

– Burger trafił do menu nie tylko restauracji amerykańskich, ale też wielu pozostałych. Przed tą kulminacją burgerów praktycznie nie było. Pamiętam jeszcze do dzisiaj, jak jednym z niewielu miejsc, gdzie można było zjeść lepszego burgera, był Hard Rock Cafe albo TGI Fridays. Burger był smaczny, ale jak na tamte czasy dosyć drogi. Dziś możemy je spotkać w restauracjach z kuchnia włoską, hiszpańską, a nawet azjatycką. Burgery przyciągają gości i nakręcają restauracjom sprzedaż – przyznaje Tomek Woźniak.

Co jest premium w burgerze premium?

Jak tłumaczy ekspert serwisu portalspozywczy.pl, w burgerze premium dopieszczane są wszystkie elementy, ale najważniejsze z nich to: bułka i mięso (lub jego zamiennik w wersjach wegetariańskich i wegańskich, które bardzo dynamicznie rozwijają się nie tylko na naszym rynku).
– Burger premium przede wszystkim musi mieć dobrą bułkę, świeżo wypieczoną, z naturalnych składników. Zazwyczaj restauratorzy szukają takich bułek w lokalnych piekarniach lub sami opracowują przepis. Jedni robią je bardziej słodkie, drudzy bardziej wytrawne, z posypką, bez posypki, większe, mniejsze, w stylu brioszki, ciabaty itd. Możliwości jest multum. Założenie jest takie, że to jest nasza bułka, a nie kupiona na rynku masowym – wymienia Woźniak.

Druga sprawa to mięso: – Musi być ręcznie formowane. Często jest sezonowane. Akcentuje się, skąd pochodzi, z jakich części. Odchodzi się od stereotypu, że jest to zamrożony, cienki kotlet. Ma być to dobry kawałek mięsa – dodaje.

Dodatki burgera premium są już uzależnione od danego restauratora. Istotną rolę odgrywają również sosy, które dają duże pole do popisu i wyróżnienia się na tle konkurencji. Na szczęście to już nie te czasy, gdy w burgerze ląduje gotowy sos do burgerów lub tysiąca wysp.

Warto przy tym zaznaczyć, że nie jest regułą, że im więcej, tym lepiej. – Brytyjska szefowa kuchni April Bloomfield, w swojej nowojorskiej restauracji The Spotted Pig robi burgery z 3 składników: bułki, mięsa i sera pleśniowego. Mięso jest tam mieszanką kilku kawałków mięsa, jest sezonowane, w odpowiednich proporcjach, z odpowiednią ilością tłuszczu i oczywiście pochodzi od najlepszego rzeźnika w mieście. To jest zarazem istny majstersztyk i niebo w gębie. Burger podawany jest zawsze z cienkimi jak sznurówki frytkami (ang. shoestring fries). Pamiętam tego burgera do dzisiaj, gdy zjadłem go po przebiegnięciu nowojorskiego maratonu. Jeden z najlepszych, jaki jadłem w życiu. Takiego smaku się nie zapomina – podsumowuje Tomek Woźniak.
Źródło: Anna Wrona/portalspozywczy.pl

 
 
 
NetBrokers
-Podlaska Izba Rolnicza apeluje w sprawie ASF
-Lekkostrawny mięsny marketing, czyli podsumowanie konferencji #SZYNKA
-To organizacje ekologiczne, a nie konsumenci, tworzą presję na rezygnację z jaj z chowu klatkowego
-Fermy Drobiu Woźniak: Jesteśmy największym producentem jaj konsumpcyjnych w Europie
-Spadek produkcji drobiu we Francji z powodu ptasiej grypy
-Gobarto planuje przejęcie kontroli nad Jama. Sprawę bada UOKiK
-Polska jednym z unijnych liderów w eksporcie żywności
-Systemy jakości to przyszłość produkcji żywności w Polsce
-Rynek wieprzowiny: Maleje globalna produkcja, ożywienie w eksporcie
-Prezes QFG: Branża mięsna wymaga dużego zaangażowania ze strony pracownika
-6 nowych przypadków ASF u dzików
-Wykryto dwa nowe ogniska ASF w stadach świń
-Rynek tuczników w Polsce
-GIW: Jesteśmy gotowi do wznowienia negocjacji na temat eksportu polskiej wołowiny do Chin


 
Archiwum
- Czerwiec 2017
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.