Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2017-06-01
Firmy rodzinne: potrzeba kompromisu między ambicjami właściciela a celem firmy

Kluczową sprawą jest wizja właściciela. Istotne są strategia, model funkcjonowania i forma zarządzania. Dużej części firm rodzinnych tego brakuje i w ich działaniach nie ma miejsca na sukcesję - powiedział Henryk Orfinger, prezes zarządu Dr Irena Eris SA w trakcie debaty „Firmy rodzinne” podczas IX Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Firma rodzinna, nawet duża, z wieloma sukcesami, może wpaść w kłopoty. Powody kryzysu mogą być różne, jak np. problemy zdrowotne właściciela lub błędne decyzje, które wpędzają firmę w tarapaty finansowe. Często przychodzi wówczas na myśl sprzedaż projektu lub poszukiwanie inwestora.

- Firma rodzina jest projektem, który ciężko wpisać w pewien schemat. Często jest zarządzana przez różne osoby na różnych płaszczyznach, co może powodować błędnie podejmowane decyzje. Taką firmę trudno później sprzedać lub znaleźć inwestora. W Polsce jest bardzo dużo firm kosmetycznych. Chcąc dobrze prosperować na rynku, ewentualnie być atrakcyjnym dla zagranicznego inwestora, trzeba umiejętnie zarządzać firmą - ocenił Henryk Orfinger, prezes zarządu Dr Irena Eris SA.

Na sprawne funkcjonowanie firmy wpływ ma wiele mechanizmów m.in. dobór odpowiedniej kadry pracowniczej.

- Istniejemy na rynku 34 lata. Z doświadczenia wiem, że decyzje zawsze powinny być podejmowane spokojnie i rozsądnie. Dotyczy to także zatrudnienia konkretnych osób. W naszej firmie każdy zna swoje obowiązki i wie, co, gdzie i kiedy ma zrobić. Jako zarządzający jesteśmy strategami, a nasi menadżerowie odpowiadają za realizację podjętych założeń. Natomiast wszystko zawsze we wspólnym gronie wcześniej przedyskutowujemy, ponieważ jest potrzebny kompromis między ambicjami właściciela a celem, który chce osiągnąć. Bez wsparcia odpowiedniej grupy menadżerów nie ma szans tego zrobić. Bardzo ważny jest zatem dobry menadżer. Im trudniejszy - w sensie potrafiący powiedzieć "nie", z własnym kręgosłupem - tym lepszy. Takie osoby w projekcie dają nadzieję, że sukcesja będzie przebiegać prawidłowo - tłumaczył prezes zarządu Dr Irena Eris SA.

Wspomniana sukcesja to ważny aspekt w funkcjonowaniu firm rodzinnych.

- Nasze dzieci mają udziały w firmie. Zakładam, że z czasem przejmą ją w całości. Ale to nie jest najważniejszą kwestią firmy. Kluczową sprawą jest wizja właściciela. Istotna jest strategia, model funkcjonowania i forma zarządzania. Dużej części firm rodzinnych tego brakuje i w ich działaniach nie ma miejsca na sukcesję - podsumował Henryk Orfinger.
Źródło: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Polacy w wieku do 40 lat uznają reklamy za źródło informacji o markach (raport)
-Firmom został zaledwie tydzień na audyt energetyczny
-Państwa europejskie rezygnują z zakazu handlu w niedziele (raport)
-W Polsce dominuje środkowoeuropejski model konsumpcji alkoholu
-Resort rolnictwa tworzy specjalny zespół w odpowiedzi na problemy polskiego winiarstwa
-Ekspert: Jakie cele sklepy mogą realizować dzięki programom lojalnościowym?
-Ekspert: Szybkie przelewy zachęcają konsumentów do zakupów online
-Browary rzemieślnicze też biorą się za piwa bezalkoholowe
-Polacy szukają innowacyjnych rozwiązań i otwierają się na nowe koncepcje w gastronomii (raport)
-Polska Izba Handlu: Chcemy, żeby handel niezależny był tak samo traktowany jak hipermarkety i dyskonty
-CETA: Zniesienie ceł na żywność z Kanady trudne do udźwignięcia dla polskich firm
-W blisko 30 proc. sklepików szkolnych asortyment niezgodny w wymaganiami
-NIK skontrolował żywienie dzieci w szkołach (raport)
-Projektowanie produktu z myślą o recyklingu


 
Archiwum
- Wrzesień 2017
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.