Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2021-10-12
Polska to nie Dolina Krzemowa. Jednak widać zalążki ekosystemu

- Obecnie mało jest w Polsce start-upów w produkcji żywności. Natomiast wbranży dystrybucji dzieje się bardzo dużo - mówi Marian Owerko, przewodniczący Rady Nadzorczej, Bakalland SA, założyciel, prezes, Uno Capital.

PS.pl: Jak ocenia Pan klimat w Polsce do inwestowania w spółki start-upowe?

Marian Owerko: Obecnie mamy bardzo dobry klimat. Do tego dużo różnych programów z NCBR’em czy z PFR ‘em wraz ze wsparciem prywatnych pieniędzy. Może nie jest to Dolina Krzemowa ale już zalążki prawdziwego ekosystemu widać.

A jak z Pana perspektywy wygląda scena start-upowa branży spożywczej? Jest miejsce na więcej innowacji?

Start-upy w branży spożywczej mają niestety trudniej niż w innych kategoriach, bo wyceny nie są tak atrakcyjne a osiągnięcie rentowności wymaga – z reguły - dużego capexu, dużych zespołów. Reasumując mamy mało strat-upów w produkcji żywności ale z kolei branża dystrybucji żywności – tutaj się dzieje bardzo dużo…

Co ostatnio Pana zaciekawiło jako konsumenta?

Analogi mięsa i analogi nabiału.

Czy Pan jako Uno Capital przygląda się obecnie jakimś intersującym spółkom z sektora spożywczego? Jakie cechy musi mieć start-up spożywczy, żeby okazał się dla Pana interesujący?

Tak w tej chwili przeglądamy się intensywnie kilku spółkom. Atrakcyjny start-up dla mnie to taki, który posiada takie cechy jak: dobry, zdeterminowany na sukces zespół, dobry produkt, podstawowa wiedza o dystrybucji, pomysł na zbudowanie przewagi i cierpliwość do pracy i do dążenia do celu a także chęć szukania innowacyjnych rozwiązań.

A gdybym zapytała o twórców polskiej sceny startupowej? Czy mają odpowiednie narzędzia/ przygotowanie, żeby działać? Jakie są ich mocne a jakie słabe strony?

Nie znam ludzi z Doliny Krzemowej i ze sceny start upowej w Izrealu więc moja ocena nie jest benchmarkowa ale widzę u nas potencjał.

Jak pandemia zmieniła podejście polskich producentów żywności dotyczące nowych produktów i innowacji? Czy konsumenci zapragnęli innej żywności, inaczej podanej czy inaczej kupionej?

O tak! Nigdy nie widziałem tak dużej zmiany w rozpoczęciu zmian w dystrybucji żywności, właściwie w sposobie robienia zakupów a w samej żywności nie widziałem tak dużego nacisku na zdrową żywność. Zwielokrotniła się geometrycznie wiedza konsumentów o produktach, o składach, o dodatkach – w końcu ludzie zaczynają rozróżniać jeden konserwant od drugiego. Podkreślam słowo zaczynają ale to się zaczęło dziać.

Czy Pana zdaniem w Polsce ma szansę powstać druga Coca Cola albo Beyond Meat?

Druga Coca cola nie ale drugi Beyond Meat tak!

Marian Owerko

Współzałożyciel i Przewodniczący Rady Nadzorczej Bakalland S.A., właściciel takich marek jak Bakalland, Delecta i Ba!.

Poprzez Fundusz Uno Capital inwestor w branżach: FMCG, branża medyczna i budowlana.

Jest także udziałowcem funduszu bValue który ma ambicja stać się wiodącym funduszem VC w Polsce.

Jest udziałowcem spółek Inplus i Cenatorium których bazy danych transakcji nieruchomościowych

są wykorzystywane przy największych inwestycjach liniowych w Polsce ale także w systemie bankowym, ubezpieczeniowym i windykacyjnym.

Urodził się w 1970 roku, absolwent SGH wydziału Handlu Zagranicznego.

Odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski za działalność na rzecz przedsiębiorczości w naszym kraju.

Od 2008 roku V-ce Prezes Polskiej Rady Biznesu.

Źródło: MB; www.portalspozywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Dania gotowe na wynos jednak z niższym VAT
-Biznes 4.0 i cyfrowa transformacja firm - ważne tematy FRSiH 2021
-Pestycydy: zagrożenie czy wybawienie?
-USA pomogą Ukrainie w walce z suszą? Na stole 4 mld dolarów
-Zerowy VAT dla "zdrowej żywności"? UE daje zielone światło
-Pracownicy handlu skarżą się na pracę w niedziele
-Inwestorzy doceniają centra handlowe z najemcami spożywczymi
-Centra handlowe odbudowują wyniki po ostatnim lockdownie
-Pandemia zwiększyła zainteresowanie prozdrowotną żywnością
-Pocztowcy będą domagać się podwyżek
-Dwutlenek tytanu E171 niebezpieczny? EFSA zmienia zalecenia
-Omijanie zakazu handlu w niedziele. Pracownicy chcą protestować
-W Krakowie rusza jarmark żywności regionalnej
-Koszyk cen: podwyżki cen żywności także w e-sklepach


 
Archiwum
- Październik 2021
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.