Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
 
Opracowania
www.netb.pl
2017-06-16
Millenialsi - oczami producentów żywności

Jedno jest pewne ... i większość producentów żywności jest co do tego zgodna - pokolenia Millenialsów nie można lekceważyć. Dlatego przyglądamy się jakie znaczenie w strategiach spożywczych marek ma ta grupa konsumencka.

Aktywni millenialsi to grupa ponad 11 milionów osób czyli ponad połowa w wieku reprodukcyjnym. Na całym świecie to 1,7 miliarda ludzi. - Za około 10 lat będą stanowić około 75% stanowisk pracy w Polsce. Nierozsądnym byłoby bagatelizowanie tej grupy - zapewnia w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Łukasz Kotaniec, zarządzający firmą Kotaniec.

Jego zdaniem firma, która myśli przyszłościowo zdecydowanie powinna uwzględniać ten segment w swoich działaniach. - Żeby jednak to robić należy dobrze poznać tę grupę i już teraz budować z nią relacje. Millenialsi to grupa dla której lifestyle ma kluczowe znaczenie, są otwarcie, pewni siebie i zorientowani na cel. Są bardzo social i kupują to co jest ‘fajne’ – są w stanie zapłacić za produkt zdecydowanie więcej jeśli uznają, że wypada go mieć - zapewnia Łukasz Kotaniec.

Dlatego jego zdaniem już teraz firmy powinny być social, atrakcyjne wizerunkowo w swoim przekazie ale również oferować ‘cool’ produkty.

Czytaj również: Millenialsi lubią diety roślinne. Chętnie wybierają lokale wege

- Millenialsi to konsumenci wychowani w internetowym środowisku. Jesteśmy zmuszeni na odpowiadanie na ich specyficzne, bo inne niż konwencjonalne, potrzeby - mówi Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich.

Zdaniem prezesa Makaronów Polskich pokolenie Millenialsów zwraca szczególną uwagę na produkty ekologiczne, prozdrowotne i ofertę convenience. - Millenialsi są coraz bardziej znaczącą grupą zakupową dla producentów żywności - zapewnia Zenon Daniłowski.

Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice, dodaje, że każde pokolenie ma poczucie wyjątkowości. - Nasze przecież też takie było. Jednak prawdą jest, że dzisiaj młode pokolenie jest bardziej świadome, niż my byliśmy - z prostego powodu - ma lepszy dostęp do wszelkich informacji, choć oczywiście są one różnej jakości. Inaczej stawiane są akcenty, inaczej się trzeba z tym pokoleniem komunikować - podkreśla Krzysztof Pawiński.
Przemysł spożywczy w Polsce jest obecnie w bardzo ciekawym miejscu - zmienia się konsument. Dzisiaj w dużej mierze to millenialsi podejmują decyzje zakupowe (oczekują nowych produktów, nowych form marketingu). Wydaje się, że obie te kwestie mogą mocno zrewolucjonizować strategie firm spożywczych.

- Przełom wieków sprzyja tworzeniu nowych, kreatywnych pojęć takich jak np. „millenialsi”. Natomiast nie od dziś mamy do czynienia z nowymi konsumentami, cały czas przecież jakieś nowe pokolenie wchodzi na rynek. Jeśli popatrzymy na markę Tymbark, która jest obecna na rynku od ponad 80 lat, na takie wyzwania zawsze reagowała. Tymbark wciąż miał swoich „millenialsów”, którzy są istotną grupą zakupową dla tego brandu. Ewidentnie marka, która chce zagospodarować wszystkie grupy wiekowe, jest trans wiekowa, musi mieć specjalny pomysł na komunikację i dotarcie do każdej z grup w tym również do tej bardzo wymagającej, czyli młodych konsumentów. To grupa szczególna pod względem potrzeb i oczekiwań, preferująca ciągłe zmiany, zarówno w komunikacji, jak i w ofercie. Cały czas trzeba ich zaskakiwać. Sztuką jest więc nauczyć się w jaki sposób docierać do młodych ludzi, którzy zupełnie inaczej zachowują się w swoich wyborach, niż ich rodzice - komentuje Krzysztof Pawiński.

Honorata Jarocka, analityk w firmie badawczej Mintel dodaje, że są otwarci na nowości, innowacje i zdrową dietę. Są też np. chętni do próbowania nietradycyjnych potraw z różnych regionów. I wskazuje, że marki starają się podbijać serca Millenialsów nowymi kombinacjami smaków, np. połączeniami smaków słodkich z niesłodkimi, czego przykładem jest czekolada Schogetten Roasted Corn z dodatkiem słonej, prażonej kukurydzy.

Podkreśla, że pojawiają się też innowacje, które na nowo definiują kategorie produktowe lub też promują nowe sposoby konsumpcji.

– Na przykład marka E. Wedel oferuje Ptasie Mleczko Frappe, które świetnie smakuje po schłodzeniu i stanowi ciekawą alternatywę dla innych mrożonych deserów w ciepłe dni. Wprowadzane są także nowe wariacje dotyczące konsystencji produktów, np. sycące napoje z dodatkiem nasion chia pod marką Chias, które oprócz wariantów owocowych również obejmują dwa warianty na bazie mleka kokosowego z dodatkiem kurkumy i cynamonu – mówi Honorata Jarocka.

- Innowacje wokół trendu ‘convenience’ to także ciekawy kierunek, szczególnie w obliczu rosnącego tempa życia Millenialsów. Konsumenci doceniają również starania marek w zakresie personalizacji, np. możliwość wykreowania własnej etykiety na słoiczkach Nutelli - dodaje.
I podkreśla, że należy też wspomnieć o roli mediów społecznościowych, które nie tylko stanowią coraz bardziej popularny kanał komunikacyjny pomiędzy markami a konsumentami, lecz także są świetną ilustracją dzisiejszego wizualnie zorientowanego pokolenia Millenials.

- Konsumenci chętnie dokumentują i dzielą się tym, co i gdzie jedzą, jak również swoimi własnymi umiejętnościami kulinarnymi – mówi Honorata Jarocka.

Z kolei Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries podkreśla, że wśród millenialsów zdrowe odżywianie stało się bardzo modne. Według niektórych psychologów wśród tego pokolenia możemy zaobserwować wręcz „obsesję na punkcie jedzenia”. Statystycznie to właśnie ta grupa konsumencka wydaje najwięcej pieniędzy na jedzenie.

- Dla millenialsów zakupy są sposobem na spędzane wolnego czasu, a przyrządzanie i spożywanie posiłków stało się przyjemnością. Popularne stało się także fotografowanie posiłków i chwalenie się zawartością talerza na portalach społecznościowych. Im bardziej wymyślne, zdrowe i kolorowe danie, tym lepiej. Wiąże się to oczywiście z modą na transmitowanie własnych odczuć, odwiedzanych miejsc czy wykonywanych czynności. Millenialsi kochają się chwalić, także tym jak jedzą - zapewnia Michał Maciejewski.
Źródło: MB; www.portalspozywczy.pl

 
 
 
Tygodnik Finansowy
-Unia Europejska ułatwi przekazywanie żywności jako darowizny
-Rynek HoReCa ważnym tematem podczas X FRSiH. Zobacz kto potwierdził udział!
-MRiRW: Rozpoczęła się wypłata zaliczek na poczet płatności bezpośrednich
-Jak produkować żywność, by jak najmniej jej marnować i nie szkodzić środowisku?
-Henryka Bochniarz: Zmienia się struktura przemysłu spożywczego w Japonii
-KE rozpoczęła konsultacje nt. łańcucha dostaw żywności
-Dziś jeden rolnik żywi średnio 129 osób
-Restauratorzy podkradają blogerom przepisy z internetu
-PayPal i Mastercard rozszerzają globalną współpracę
-Woda dla firm na wagę złota, a system wciąż mętny
-Coraz więcej przejęć w branży spożywczej. Zobacz najciekawsze transakcje III kwartału!
-Trendy, które wpłyną na rozwój rynku żywności i napojów w 2018 roku
-Cyberataki to 445 mld dolarów strat dla gospodarki
-ID Logistics weszła rynek rumuński


 
Archiwum
- Październik 2017
 
Archiwum roczne
2007
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2006
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2005
I II III IV
V VI VII VIII
IX X XI XII
2004
I IX X XI
XII - - -
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.