Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Код фирмы:
 Идентификатор:
 Пароль:
вход регистр'ация
   
 
  | Фирма | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
Rynek Mleka

Komentarze i analizy

Data zamieszczenie: 2019-10-16
Mleczna środa: Przyszłość imprez targowych

Targi, jako miejsce spotkań biznesowych oraz z konsumentami ewoluują. Wiele imprez rości sobie pretensje do tytułu najważniejszej imprezy targowej w danej branży, kraju czy regionie. Jak zatem wyglądają targi, w których udział biorą firmy mleczarskie?

Rok 2019 jeszcze się nie skończył, ale za nami już kilka ważnych imprez targowych zarówno krajowych jak i międzynarodowych. W dniach 14-16 maja 2019 r. polskie firmy branży mleczarskiej po raz kolejny wziey udział w targach SIAL China w Szanghaju. Rozłożone są na 162.000 m2., Targi SIAL China są wiodącą platformą wymiany handlowej rynku żywności w Azji i trzecią pod względem wielkości na świecie. W ubiegłym roku 2018 w Targach SIAL wzięło udział 3.400 firm i 110.635 specjalistów sektora z całego świata. Co dwa lata w niemieckiej Kolonii przez 5 dni spotykają się najwięksi producenci żywności i przedstawiciele firm związanych z tą branżą. Targi Anuga to blisko 7500 wystawców ze 190 krajów i ponad 150 000 odwiedzających.

Łukasz Jurkowski, prezes Związku Pracodawców, Eksporterów i Importerów Produktów Mleczarskich, zwraca uwagę, że nowe destynacje przyciągają coraz więcej dostawców co ma również odzwierciedlenie w organizacji imprez targowych nastawionych na te rejony świata. - Przykładem może być wystawa Sial organizowana w Paryżu. Obecnie ma silnego konkurenta z Dubaju. Organizowana tam impreza o nazwie Gulfood przyciąga spore rzesze klientów z Afryki, Azji oraz krajów bliskiego wschodu - mówi Łukasz Jurkowski. Znajduje to potwierdzenie w praktyce. Jedną z firm mleczarskich, które wybrały się do Dubaju w tym roku był Mlekpol. - Ubiegły rok zakończyliśmy najwyższą w historii Spółdzielni wartością eksportu. Ilości naszych wyrobów oraz sprzedaż konsekwentnie rosną stąd oczywista jest nasza obecność na tak ważnym światowym wydarzeniu branży spożywczej jakim są targi Gulfood 2019 w Dubaju. Zagraniczni odbiorcy chcą kupować bardzo dobrej i powtarzalnej jakości produkty, dlatego wybierają nasze wyroby. Marki Mlekpolu są obecne na 6 kontynentach i rozpoznawane przez konsumentów w takich krajach jak Chiny, Korea, Singapur, Indonezja, Filipiny, Libia czy Maroko. Na naszym stoisku w Dubaju zwiedzający mogą spróbować różnych produktów, które powstają na bazie najlepszego polskiego mleka i słyną z najwyższej jakości, co konsumenci sami podkreślają. Obserwujemy zainteresowanie serami- na czele z mozzarellą i serkami do smarowania, produktami proszkowymi, masłem, mlekiem i śmietankami Łaciate, ale również produktami i markami tworzonymi specjalnie pod specyficzne potrzeby i wymagania zagranicznych rynków – mówi Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu SM Mlekpol w Grajewie. Dodaje, że Targi Gulfood w Dubaju to jedna z największych i najważniejszych imprez branży spożywczej na świecie. W wydarzeniu uczestniczy 5000 wystawców ze 120 krajów. Mlekpol już po raz trzeci prezentuje swoje produkty kontrahentom z Bliskiego Wschodu i Azji.
Trzeba odnotować również imprezy krajowe. Eksperci są zdania, że mamy trzy dominujące imprezy targowe skierowane dla branży spożywczej. Są to Polagra Food, Warsaw Food Expo oraz WorldFood Poland. W ubiegłym roku Polagra miała 170 wystawców, Warsaw Food Expo - 200, a WorldFood Poland aż 302 wystawców. Wyraźnym trendem jest zmiana profilu imprez targowych. Ze spotkań z konsumentami w coraz większym stopniu stają się imprezami B2B.

Targi organizują specjalne sesje spotkań biznesowych. Podczas ubiegłorocznych Warsaw Food Expo odbyły się dwie - pierwsza z sesji odbyła się z krajowymi sieciami handlowymi i HoReCa w ramach Krajowej Strefy Spotkań B2B, której partnerem była Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji oraz Carrefour, druga zaś z importerami i zagranicznymi dystrybutorami żywności w ramach programu Hosted Buyers. W sumie, w ciągu trzech dni targów, odbyło się 600 indywidualnych spotkań pomiędzy polskimi i zagranicznymi producentami żywności a importerami z 15 krajów oraz z kupcami reprezentującymi 10 sieci handlowych i rynek HoReCa. Z kolei zeszłorocznym Targom Polagra Food towarzyszyło mnóstwo szkoleń i prelekcji, dedykowanych zarówno producentom żywności, jak i jej dystrybutorom. Szczególnym zainteresowaniem cieszyło się spotkanie na temat zasad znakowania żywności. - Liczne grono słuchaczy zgromadzone przed sceną to potwierdzenie, że temat jest ważny dla branży. Z pewnością będziemy mieli na uwadze to, by nasi goście mogli pozyskać wiedzę na ten temat również podczas kolejnej edycji targów – informuje Edyta Bonin-Kanikowska, dyrektor projektu. Eksperci, którzy pojawili się na scenie targowej poruszyli ponadto zagadnienia związane z zachowaniem współczesnych konsumentów, optymalizacją produkcji i sprzedaży oraz dotyczące oczekiwań konsumentów wobec standardów obsługi. Solidniej dawki wiedzy można było także zaczerpnąć w Strefie Inspiracji Krajowego Ośrodka Wspierania Rolnictwa, gdzie zaproszeni gości dzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat tego jak małe i średnie przedsiębiorstwa mogą budować rozpoznawalności marki, pozycjonować produkt czy wykorzystywać nowe kanały dystrybucji oraz dlaczego warto posiadać certyfikaty jakości.
- Targi w dzisiejszych czasach mają zupełnie inne znaczenie niż 20-25 lat temu. Wówczas targi były miejscem, gdzie można było nawiązać kontakty z firmami działającymi w danej branży. Nie było tak wielu narzędzi do skutecznego poszukiwania nowych kontrahentów jak w dzisiejszych czasach. Obecnie, dzięki internetowi, mediom społecznościowym, znalezienie firm z danej branży jest bardzo łatwe. Ponadto, firmy, które od lat działają na rynku są już dla większości w branży znane, więc jeśli pojawia się ktoś „nowy” rynek szybko to wychwyci. Targi są obecnie bardzo dobrą okazją do spotkania kontrahentów z którymi współpracujemy w jednym miejscu. W ciągu 2-3 dni możemy spotkać wielu naszych kontrahentów, zarówno z kraju jak i z za granicy, podczas gdy normalne odwiedzenie ich mogłoby zająć kilka tygodni lub nawet miesięcy - mówi Ryszard Pizior, prezes OSM Włoszczowa.

Udział w targach kosztuje sporo pieniędzy. Aby nie były to środki zmarnowane, warto przypomnieć opinię prezesa Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni. Jego zdaniem, polskie firmy mleczarskie mają słaby marketing. - Nie potrafią pokazywać się szeroko i z rozmachem – powiedział Jarosław Uściński, prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni, restaurator, podczas konferencji podsumowującej szóstą edycję targów WorldFood Poland. Dodał, że ledwie promil polskich producentów nabiału potrafi dobrze zorganizować swój marketing. - Firmy mleczarskie skupiają się na obecności w gazetkach, na okazyjnym sponsoringu różnych wydarzeń, czy aktualizacji swojej strony internetowej, ale nie doceniają okazji czy sposobności jaką dają duże międzynarodowe targi. Nie potrafią np. wspólnie zorganizować dużego stoiska – mlecznej wyspy, gdzie ich produkty były by łatwe do odnalezienia i dobrze widoczne. To, moim zdanie znaczy, że branża nie chce się integrować i nie docenia znaczenia takiego marketingu – mówił Jarosław Uściński. - Na WorldFood Poland było niewiele firm mlecznych, ale wielu potencjalnych kontrahentów z zagranicy szukało ich i nie mogło znaleźć – podkreśla prezes Uściński.

- Wykupienie stoiska w dobrej lokalizacji, na nawet największych krajowych targach, to jeszcze nie sukces. Dobra ekspozycja i prezentacja produktów to podstawa, równie ważna jest wiedza, doświadczenie i zaangażowanie osób reprezentujących firmę podczas targów. Targi powinny być kanałem, który umożliwia bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami, handlowcami zainteresowanymi naszymi produktami - uważa Agnieszka Szpaderska, Manager Targów WorldFood Poland.

Warto również odnotować imprezy branżowe. Dla sektora mleczarskiego w Polsce są dedykowane dwa wydarzenia - Mleczna Rewia w Gdyni oraz Mleko-Expo w Warszawie. Mimo, iż niektórzy uważają, że formuła tradycyjnych targów już się wyczerpała, nadal są chętni aby się wystawiać oraz odwiedzać te miejsca.

Źródło: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl


Źródło:
...
 

 ARTYKUŁY

-Rosja importowała więcej produktów mleczarskich niż podawały oficjalne źródła
-EDA: Walki na rynku lotniczym uderzają w europejskie sery i inne produkty mleczne
-Polska produkcja mleka za duża w stosunku do potrzeb polskiego rynku
-EDA: Mleczarstwo straci na cłach USA
-EDA: Dzieci do piątego roku życia powinny unikać napojów na bazie roślinnej
-Mleczna środa. Prezes Spomleku: polski konsument często niepotrzebnie obawia się soli, cukru czy laktozy i glutenu
-EDA: Sektor mleczarski daje 10 mld euro dodatniego bilansu handlowego UE
-Mleko bez GMO
-Organizacje mleczarskie wybrały polskich kandydatów do zarządu EDA
-Mleczna środa: Mleko z wodą? Ruszą kontrole w mleczarniach
-Mleko w skupie drożeje
-Mleczna środa: Mleczarze obawiają się Brexitu
-EDA przedstawiła wytyczne do. opakowań plastikowych
-Mleczna środa: Jak susza rolnicza wpływa na producentów mleka?
-EDA chce wzmocnić relację UE –Afryka poprzez zrównoważony rozwój mleczarstwa w Afryce
-KZSM rusza z kampanią telewizyjną promującą przetwory mleczarskie
-Wielość organizacji mleczarskich wynika z rozdrobnienia branży
-Mleczna środa: W Lublinie będą się kształcić przyszli mleczarze
-Polska jest największym dostawcą mleka w proszku do Algierii z UE
-EDA podkreśla korzyści z umowy handlowej UE-Mercosur
-Ekspert komentuje zmiany cen na rynku masła
-Spadkowy trend na rynku produktów mlecznych
-EDA pochyla się nad problemem podwójnej jakości żywności
-Polska największym unijnym eksporterem produktów mleczarskich na Ukrainę

 

 ARCHIWUM

- Komentarze i analizy

 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.