Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Kod firmy:
 ID:
 Hasło:
Wejście Rejestracja
   
 
  | O firmie | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
Rynek Mięsa

Komentarze i analizy

Data zamieszczenie: 2018-01-08
Branża mięsna może skorzystać z mody na wegetarianizm

W dobie rosnącej świadomości konsumenckiej, wzrostu znaczenia dobrostanu zwierząt, mody na wegetarianizm producenci mięsa muszą dostosować swoje strategie do zmieniającej się rzeczywistości. Jakie działania mogą pomóc branży mięsnej w dotarciu do dzisiejszego konsumenta?

Dla dzisiejszego konsumenta coraz bardziej istotne są zagadnienia związane ze środowiskiem naturalnym i jego ochroną. Konsumenci posiadają coraz większą wiedzę na temat wpływu branży mięsnej na środowisko. Z drugiej strony konsumenci bombardowani są danymi dotyczącymi, zazwyczaj negatywnego, wpływu konsumpcji mięsa na zdrowie.

Także internet zachęca do coraz częstszego stosowania zdrowszej alternatywy – diety bezmięsnej. Pozytywne przykłady alternatyw wobec produktów mięsnych są szeroko rozpowszechniane w mediach, przez co przyciągają konsumentów do stylu życia, który wydaje się (i wygląda) jak "czystszy".

Co ciekawe, główną motywacją do przejścia na dietę wegańską nie są już dziś, jak jeszcze do niedawna, kwestie związane z dobrostanem zwierząt. Zastąpiły je czynniki prozdrowotne.

Raport pt. "Globalne trendy branży mięsnej", przygotowany przez Bord Bia Insight Centre (komórkę Irlandzkiej Rady ds. Żywności - rządowej agencji zajmującej się promocją irlandzkiej żywności na całym świecie) zidentyfikował 6 trendów konsumenckich, które napędzają rynek żywności wegetariańskiej oraz sprzyjają ograniczaniu konsumpcji mięsa. W jaki sposób branża mięsna może wykorzystać te zjawiska i sprawić, aby zadziałały na jej korzyść?

Poniżej opisujemy pokrótce każdy z wyszczególnionych w raporcie trendów. Pełna wersja opracowania dostępna jest w naszej Strefie Premium.

Trend 1: Intensywny styl życia

Ponieważ nasz styl życia staje się coraz bardziej mobilny, wszyscy poszukujemy coraz lepszych sposobów zarządzania swoim życiem i czasem. Dlatego konsumenci będą szukać marek, które reagują na zmieniającą się rzeczywistość dostarczając rozwiązania produktowe zapewniające natychmiastową satysfakcję.

Trend 2: Dzielenie się doświadczeniami

Kryzys ekonomiczny przypomniał ludziom, że należy cenić proste przyjemności życia - czerpać radość z spędzania czasu z rodziną i przyjaciółmi oraz z innych działań, które nie wymagają wydawania zbyt dużej ilości pieniędzy. Oznacza to format i rozmiar porcji dostosowany do grup i umożliwiający dzielenie się posiłkiem, różnorodny wybór i niestandardowe elementy, a także potrzebę bardziej wyszukanej oferty do konsumpcji poza domem.

Marki, które zapewnią łatwość dzielenia się poprzez zmianę wielkości porcji, dodanie opcji mieszania lub wprowadzanie innowacyjnych kształtów, staną się popularne i będą tworzyć wartość dla konsumentów.
Trend 3: Zdrowie i dobre samopoczucie

Dzisiejszy konsument w pełni przyjął holistyczne podejście do dbania o swoje dobre samopoczucie. W coraz większym stopniu skupiamy się zarówno na umyśle, jak i na ciele.

W przełożeniu na rynek żywności oznacza to popyt na produkty nieprzetworzone i bez zbędnych dodatków; wykorzystanie technologii do rekomendacji co, jak i kiedy jeść, a także poszukiwanie zdrowych źródeł białka. Konsumenci świadomie wybierają produkty bez dodatków i GMO domagając się od producentów przejrzystości w tej sferze.

Trend 4: Bycie odpowiedzialnym

Aby wywołać pozytywne zmiany, ludzie coraz częściej polegają na sobie i swoich społecznościach. Oczekują dostarczania produktów i usług, które umożliwią im prowadzenie ekologicznego i etycznego stylu życia, najlepiej bez dodatkowych kosztów i wysiłków.

Konsumenci wymagają dowodów na to, że wybierane przez nich marki działają odpowiedzialnie, także na rzecz ograniczenia zjawiska marnowania żywności.

Trend 5: Poszukiwanie osobistych wartości

Konsumenci coraz częściej postrzegają marki na poziomie emocjonalnym, poszukując zapewnienia, że działanie producenta jest zgodne z ich własnymi wartościami. Coraz częściej stawiamy na pierwszym miejscu marki, których osobowości i wartości są zgodne z naszymi własnymi.

Przemysł mięsny powinien zdać sobie sprawę, że musi trafić do konsumentów o dużo bardziej zróżnicowanym zestawie wartości i oczekiwań niż kiedyś. Osobiste preferencje dotyczące diety, jak flexi- czy wegetarianizm powodują, że spożywamy mięso w mniejszych ilościach lub rzadziej, ale często o wyższej jakości.

Trend 6: Bądź sobą

Prawdziwe produkty wytwarzane z prawdziwych składników przez prawdziwych ludzi stają się coraz ważniejszym punktem odniesienia dla konsumentów w coraz bardziej zdigitalizowanym i zmieniającym się świecie.

Dla przemysłu mięsnego oznacza to, że konsumenci będą poszukiwać większej przejrzystości w zakresie pochodzenia produktu, procesu produkcji i dystrybucji. Zaufanie do marek żywności i napojów obniżyło się na skutek licznie ujawnianych nieprawidłowości związanych z bezpieczeństwem produktu. W rezultacie konsumenci oczekują pełnej przejrzystości na temat pochodzenia produktu i jego składników. Spełnienie tego żądania staje się dla producentów koniecznością.

Pełne omówienie powyższych trendów oraz dodatkowe informacje znajdziecie Państwo w naszym tekście opublikowanym w Strefie Premium.

Źródło: AT/portalspozywczy.pl


Źródło:
...
 
 
-IERiGŻ: Pogarsza się kondycja finansowa przetwórców ryb
-IERiGŻ: Branża drobiarska wciąż odczuwa skutki grypy ptaków
-3 wyzwania dla polskiego drobiarstwa u progu 2018 roku
-IERiGŻ: W 2018 roku dalsze pogorszenie warunków chowu trzody
-IERiGŻ: W 2018 dalszy spadek produkcji i cen wołowiny w UE
-Spadła sprzedaż ryb i owoców morza z Norwegii do Polski
-Polacy chętniej jedzą mięso z krokodyla niż pytona i szarańczę
-Niemiecki potentat drobiarski inwestuje w "czyste mięso"
-Oskarżeni o sprzedaż napompowanego wodą mięsa z kurczaka nie przyznają się do winy
-Rok 2018 może być trudniejszy dla producentów trzody niż 2017
-Polska najważniejszym odbiorcą norweskiego łososia
-ASF w Polsce: Jesteśmy zbyt spokojni?
-Prognozy rynku wieprzowiny według KZP-PTCh
-W Polsce znikają gospodarstwa z trzodą chlewną
-Branża mięsna może skorzystać z mody na wegetarianizm
-Prognoza dla rynku drobiu: Trudno będzie powtórzyć sukcesy eksportowe z 2017
-Politycy i nastroje społeczne największymi zagrożeniami dla rynku jaj w 2018 roku
-Technolog żywności: Za zakaz stosowania fosforanów w kebabie zapłaciłby konsument
-Ceny wołowiny pozostaną na wysokim na tle historycznym poziomie
-Unijna produkcja wołowiny do 2030 r. zmniejszy się o 7% (raport)
-Import mięsa wieprzowego jest prawie dwa razy większy niż eksport
-Ryzyko przeniesienia ASF spada
-Statystyczny Polak zjadł w 2016 r. prawie 13 kg ryb
-ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNO-NOWOROCZNE

 
- Komentarze i analizy

 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.