Internetowa Giełda Towarowa NetBrokers jest największą w Polsce platformą skierowaną do firm działających na rynku rolno-spożywczym.  
 
 
wersja polska
wersja angielska
wersja rosyjska
 
Tabela ofert
 Код фирмы:
 Идентификатор:
 Пароль:
вход регистр'ация
   
 
  | Фирма | Cennik | Reklama | Informacje prasowe | Instrukcja obsługi | Kontakt | Charakterystyka Tabeli Ofert |
 
   
 
Miejsce na Twoją
reklamę
Miejsce na Twoją
reklamę
 
 
      Wyświetlanie wyników: 10 25 50 wszystkie                waluty online: [Bankier.pl]
 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | na dół | strona główna | administrator |     
 
 
Unia Europejska
  Wspólna Polityka Rolna
- Informacje ogólne
- Dopłaty bezpośrednie
- WPR na lata 2014-2020
- Płatności bezpośrednie

-

Handel zagraniczny
- Portal UE
   
Rynki towarowe
  Mięso
- Notowania
- Notowania rynków zagranicznych
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW: [ wieprzowina, wolowina, drób, baranina ]
  Zboże
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Pasze
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Owoce i warzywa
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Mleko
- Notowania
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Cukier
- Komentarze i analizy
- Informacje MRiRW
  Prognozy
- Ogólne,    Mięso
- Zboże,      Mleko
  Wykresy cen towarów
- Wykresy z tabeli NetBrokers
   
Wokół rynków
- Środki ochrony roślin [10]
- Pasze i dodatki [37]
- Przyprawy i osłonki [19]
- Maszyny i urządzenia [27]
- Usługi transportowe [74]
- Wędliny [14]
- Magazyny, chłodnie, itp. [44]
   
 
Rynek Mięsa

Komentarze i analizy

Data zamieszczenie: 2019-10-22
Mięso na wtorek: Branża mięsna podejmuje rękawicę w walce o emocje konsumenta

Producenci mięsa i hodowcy zwierząt przez dłuższy czas zdawkowo i raczej niechętnie odpowiadali na wymierzone w ich stronę działania organizacji prozwierzęcych. Do czasu. Głośną konferencję, na której branża wystawiła aktywistom fakturę na 167 mld zł, należy odczytać jako podjęcie rękawicy. Postanowiliśmy zapytać ekspertów od PR o to, w jaki sposób producenci mięsa mogą przechylić na swoją korzyść szalę w walce o uwagę i emocje przeciętnego Kowalskiego.

10 października przedstawiciele 12 organizacji związanych z rolnictwem i produkcją zwierzęcą przedstawili Stowarzyszeniu "Otwarte Klatki" i Fundacji Viva! "propozycję nie do odrzucenia" - zapłatę 167 mld zł w zamian za zaprzestanie produkcji zwierzęcej w Polsce.

- Jest to kwota szacunkowa, która tylko w niewielkim procencie i na niektórych polach odzwierciedla realną roczną stratę rolników i państwa polskiego w sytuacji, gdyby w naszym kraju do głosu doszliby ludzie o tak szkodliwych poglądach - mówili organizatorzy wydarzenia. (czytaj więcej)

Dzień po wspomnianej konferencji swoje oświadczenie do mediów rozesłało Stowarzyszenie "Otwarte Klatki" przedstawiając własne, jeszcze wyższe wyliczenia. (czytaj więcej)

Starcie na remis

O ocenę powyższego sposobu komunikacji producentów mięsa poprosiliśmy specjalistów z branży PR.

W ocenie Eweliny Radowicz, CEO i Head of Public Relations w agencji Pitted Cherries to bardzo dobrze, że branża mięsna wychodzi z inicjatywą i zwraca uwagę na kwestie merytoryczne.

- Prezentowanie merytorycznych argumentów w komunikacji PR-owej jest zawsze wartościowe, zawsze ma sens. I to zdecydowanie popieram. Pytanie tylko czy "zaczepna" forma podania tych informacji odniosła zamierzony skutek? Wyprowadzając atak, zawsze trzeba się liczyć z kontratakiem. Odniosłam wrażenie, że dla organizacji walczących o prawa zwierząt (w tym przypadku stowarzyszenia "Otwarte klatki") dodało to tylko paliwa, przysłowiowego wiatru w żagle. Ich odpowiedź okazała się równie mocna i nośna PR-owo. Cios za cios - dodaje.

Ekspertka zauważa, że stawką w tej walce jest to, co myśli przeciętny Kowalski.

- W tym starciu padł remis. Kowalski usłyszał, że branża mięsna generuje potężne sumy dla budżetu, ale z drugiej strony usłyszał o ciemnej stronie medalu - o kosztach - dodaje.
Bardziej krytycznie konferencję z "fakturą" ocenia Monika Czaplicka, szefowa agencji social media Wobuzz.

- Problemem tej faktury jest fakt, że jest niezrozumiała. Ta kwota obejmuje co? Koszt branży? Koszt ekologii? Sumę zarobków wszystkich firm? To pierwszy błąd. W czasie, kiedy producenci mięsa operują niezrozumiałą liczbą, ekolodzy nie wykorzystują samych wartości. Mówią, że: "(...) przemysłowa hodowla zwierząt odpowiedzialna jest za 14,5% wszystkich gazów cieplarnianych emitowanych do atmosfery – to więcej, niż całość emisji powodowanej światowym transportem." Bazują na prostym skojarzeniu - samochody tworzą efekt cieplarniany. I nagle dowiadujemy się, że hodowla jest bardziej szkodliwa. Łatwo nam zastąpić i zapamiętać. Teraz, jeśli pojawi się temat zmian klimatycznych - duża szansa, że czytelnik tego oświadczenia (niezależnie od jego poglądów), będzie pamiętał, że hodowla jest bardziej szkodliwa niż auta - mówi.

Czaplicka jest zdania, że główny przekaz "faktury", a więc sumy pieniężne został skutecznie zwalczony przez aktywistów.

- Przedstawiono kontr-koszty, a dodatkowo spowodowało to konflikt wartości: oto ekolodzy walczą o dobro zwierząt, etykę, dobro planety a źli hodowcy patrzą tylko na pieniądze i nabijanie sobie portfeli - dodaje.

Zgody nie będzie

Ewelina Radowicz zwraca uwagę, że organizacje prozwierzęce mają ułatwione zadanie i otwartą drogę do prowadzenia chwytającej za serce komunikacji.

- Dużo prościej jest odwołać się do emocji, akcentować mocne przekazy z ferm zwierząt, epatować ich cierpieniem poprzez zdjęcia, reportaże. To działa na emocje, jest mocne, bardziej zapamiętywane. Natomiast branża mięsna nie powinna moim zdaniem wikłać się w otwarte konfrontacje, ponieważ ciężko jej będzie wybronić tak silne emocjonalnie zarzuty. To jest walka z góry skazana na przegraną. Po co w ogóle do niej podchodzić? Branża mięsna powinna natomiast skoncentrować się na własnym pozytywnym, merytorycznym przekazie. I nie oglądać się na działania aktywistów. Racje obydwu stron są tak sprzeczne ze sobą, że o żadnym porozumieniu tu nie może być mowy. Otwarta konfrontacja bardziej zaszkodzi branży, niż przekona kogokolwiek - dodaje.

Monika Czaplicka jest podobnego zdania. Jak mówi, ciężko walczyć z ekologami na ich własnym polu, a zagorzałych fanów wegetarianizmu i weganizmu branża mięsna nie przekona niczym.

- Z drugiej strony zagorzałych mięsożerców również nie ma do czego przekonywać. Pozostaje grupa pośrodku - mająca neutralny stosunek do mięsa. Mogą zostać przekonani, że opcja wege jest zdrowa, ekologiczna i dobra. Możemy z nimi rozmawiać o zdrowiu i wpływie mięsa, ale nie jest to proste. Przy aksjologii ekologicznej i etycznej niestety producenci mięsa nie mają szans - mówi.
Nie ma Polaka bez schaboszczaka

Czy zatem w walce o emocje "konsumenta środka" branża mięsna powinna zawalczyć pobudzając pozytywne emocje wobec mięsa i jego spożywania?

W ocenie Pawła Jaroszyńskiego, CEO, Head of Social Media w agencji Pitted Cherries branża mięsna powinna sama budować własne story, a nie tylko reagować na działania aktywistów.

- Jest bardzo dużo możliwości. Można odwoływać się np. do tradycji. W Polsce, mimo coraz bardziej rozpowszechniającej się mody na wegetarianizm, jedzenie mięsa jest silnie wpisane w kulturę. Większość Polaków wciąż nie wyobraża sobie obiadu bez przysłowiowego schabowego, a grilla bez karkówki. To jest droga, którą branża mięsna powinna pójść. Wzmacniać w konsumentach poczucie, że jedzenie mięsa jest czymś normalnym i naturalnym i każdy ma swoją własną drogę żywienia. Ani lepszą, ani gorszą. Każdy wybór należy uszanować, niezależnie od aktualnych trendów. Nie przejmować się atakami, tylko budować własne, pozytywne przesłanie oparte na takich wartościach jak tradycja czy rodzina - mówi.

Monika Czaplicka wskazuje, że producenci mięsa mogą sięgać do emocji, choć z zupełnie innego spektrum niż ich adwersarze.

- Dlaczego ludzie jedzą mięso? Zwykle nie dlatego, że jest zdrowe, tylko dlatego, że jest dobre. Sięgając więc do emocji z kategorii "ślinka cieknie" hodowcy mają możliwość walki na innym polu. Większość ludzi, mając od wyboru np. soczystego burgera i kotlet z soi wybierze to pierwsze (podobnie jak kebab vs falafel, schabowy vs tofu itd.). I dlatego większość ludzi, mimo że wie, że warzywa są zdrowe i dobre i ekologiczne, koniec końców, sięga po mięso zamiast być wege - po prostu lubią mięso - mówi.

Ekspertka jest zdania, że branża może też sięgnąć do wartości z kategorii ekologii.

- Można np. pokazać, że należy jeść lokalnie (to co rośnie/żyje koło nas i zgodnie z sezonami). Mięso zawsze było postawą diety mieszkańców Polski i stanowi podstawę menu - rosół, schabowy, rolada śląska itd. Wyobraźmy sobie świat bez schabowego - straszny prawda? ;) Dla niektórych to nie problem, ale myślę, że większość ludzi jednak się wzdrygnie. To trochę jak z paleniem - wszyscy wiemy, że to złe, ale ludzie to i tak robią. Nikt nie tłumaczy, że to zdrowe czy dobre, ale sprawia, że czujemy się dobrze. Z mięsem jest podobnie (chociaż jest oczywiście zdrowsze niż papierosy) - podsumowuje.

Źródło: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl


Źródło:
...
 

 NASI PARTNERZY

-Mięso z bobra ma potencjał kulinarny, ale popularnością nie dorówna dziczyźnie
-Ekspert: Chińczycy dokładnie obserwują aktywność polskich eksporterów drobiu
-Polskie drobiarstwo pobiło rekord wszech czasów
-Otwarta droga do Chin
-MSC: Rośnie popyt na ryby ze zrównoważonych połowów
-Brytyjska sieć handlowa przechodzi w całości na jaja z wolnego wybiegu
-Jak walczyć z ASF w kontekście narastającej odporności dzików?
-Mleko i mięso, czyli sesje tematyczne na XII Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Zapraszamy!
-Cena wieprzowiny w Chinach wzrosła przez rok o blisko 70 procent
-ASF: 30 nowych ognisk w październiku
-ASF u bram Pomorza - Jak zatrzymać chorobę?
-"Otwarte Klatki" odpowiadają na fakturę wystawioną przez organizacje rolnicze
-UE wprowadza normy dobrostanowe przy imporcie jaj
-Branża mięsna i organizacje rolnicze wystawiły rachunek aktywistom na 167 mld zł
-Ekspert: Konsolidacja hurtowego handlu mięsem jest nieunikniona
-Mniej wieprzowiny, a więcej wołowiny w niemieckich rzeźniach
-Produkty mięsne skażone listerią na pokładzie samolotów holenderskich linii lotniczych
-Ekspert: W Chinach trzeba być nie tylko na SIAL
-W Chinach wyhodowano świnię ważącą ponad 500 kg
-Producenci jaj oczekują silnego wzrostu cen
-Brazylia powtórzy drobiarski sukces w eksporcie jaj?
-Analitycy rozczarowani niewielkim popytem Chin na drób
-2019 kolejnym dobrym rokiem dla eksportu mięsa z polskich kaczek
-Farmio: Polskie zakłady nie wyeksportują każdej nadwyżki produkcyjnej mięsa drobiowego

 
- Komentarze i analizy

 
 
 
    Dział Handlowy:  Gadu-Gadu 4997525 | wstecz | dalej | do góry | strona główna | administrator | 

   
 
 
E-mail: biuro@netb.pl,   Telefon: +48 12 687-55-00,  Faks: +48 12 395-32-76; +48 12 687-55-01.
 
  NetBrokers Sp. z o.o. dokładając wszelkich starań, aby informacje zamieszczone na poniższych stronach były kompletne i zgodne z prawdą, nie jest jednak w stanie zagwarantować ich poprawnosci i nie ponosi żadnej odpowiedzialnosci za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.